۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
سبقت اینستاگرام از تیک‌تاک

برای نخستین بار از سال ۲۰۲۰ تاکنون اینستاگرام توانسته ازنظر تعداد دانلوداپلیکیشن هم از رقیب چینی خود پیش بیفتد. 

فردای اقتصاد -  در حالی مقامات سیاسی آمریکا بر سر مقابله با تیک‌تاک به اتفاق نظر رسیده‌اند آمارهای تازه نشان می‌دهد که اینستاگرام از نظر تعداد کاربران فاصله خود را از تیک‌تاک بیشتر کرده است.

آمارهای تازه نشان میدهد که تعداد کاربران تیک‌تاک در جهان برای نخستین بار از اواخر سال ۲۰۲۰ افت کرده است. تعداد کاربران تیک‌تاک هم اکنون حدود ۱.۱ میلیارد نفر است. 

در مقابل تعداد کاربران جهانی اینستاگرام ۱.۵ میلیارد نفر است و این پلتفرم با ادامه رشد فاصله خود را با تیک‌تاک بیشتر کرده است. 

همچنین آمارها نشان می‌دهد برای نخستین بار از سال ۲۰۲۰ تاکنون اینستاگرام توانسته ازنظر تعداد دانلوداپلیکیشن هم از رقیب چینی خود پیش بیفتد. 

اینستاگرام در رقابت با تیک‌تاک بسیاری از ویژگی‌های این رقیب چینی را مورد استفاده قرار داده از جمله مهمترین آنها ویژگی ریلز است که امروز به طورگسترده در اینستاگرام استفاده می‌شود.

سبقت اینستاگرام از تیک‌تاک

جنگ تجاری و سیاسی با تیک‌تاک

رشد سریع تیک‌تاک طی سالهای اخیر به خصوص در میان نوجوانان مقامات سیاسی آمریکا را نگران کرده است.تیک‌تاک هم‌اکنون دارای ۱۷۰ میلیون کاربر در آمریکاست و مقامات امنیتی آمریکا می‌گویند که پکن می‌تواند به داده‌های شخصی افراد دسترسی پیدا کند چراکه طبق قوانین چین شرکتهای چینی باید داده‌های خود را در اختیار دولت بگذارند. 

بزرگترین نگرانی سیاستگذاران آمریکایی تاثیر تیک‌تاک بر انتخابات است. 

طی سالهای اخیر بسیاری از سیاستمداران آمریکایی از جمله ترامپ تلاش کرده‌اند که شبکه‌های اجتماعی از جمله تیک‌تاک را محدود کنند اما قوانین اجازه چنین کاری را به آنها نداده است. حالا اما یک کمیته قدرتمند در کنگره آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرده که فروشگاه‌های اپلیکیشن باید تیک‌تاک را حذف کنند مگر اینکه مالک چینی آن مالکیت این پلتفرم اشتراک ویدیورا واگذار کند. 

بایت‌دنس شرکت چینی مالک تیک‌تاک دارای سهامداران متعددی از شرکتها وافراد مختلف است. در میان سهامداران  بایت‌دنس شرکت آمریکایی سکویا کپیتال و شرکت ژاپنی سافت‌بنک از سرمایه‌گذاران مشهوراستارتاپی دیده می‌شوند. 

سهامدارن آمریکایی بایت‌دنس طی سالهای اخیر تلاش زیادی کرده‌اند تا چالش‌های سیاستگذاران آمریکایی با تیک‌تاک حل شود. جدا کردن ساختار تیک‌تاک از شرکت مادر یکی از آنها بود به طوریکه تیک‌تاک در خود چین با نام دیگری فعالیت می‌:ند.  اما همچنان مالکیت اصلی این پلتفرم در اختیار چینی هاست.

بزرگترین چالش برخورد با تیک‌تاک این است که برخورد با این پلتفرم به معنای برخورد با آزادی بیان تلقی می‌شود ولوایح قبلی نیز به همین دلیل رای کافی در سنا را جلب نکرد. 

حالا اما حتی جوبایدن رییس جمهورآمریکا گفته است که در صورت تصویب این لایحه آن را وتو نخواهد کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار