۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
رشد طلای جهانی تمام شد؟ بررسی پیش‌بینی‌ها از آینده فلز زرد

بعد از انتشار بیانیه فدرال رزرو، طلا از ۲۲۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفت. در حال حاضر اونس جهانی طلا در محدود ۲۱۶۵ دلار معامله می‌شود. اما آیا رشد طلا ادامه‌دار خواهد بود یا باید با روزهای خوش طلا خداحافظی کرد؟

پس از اعلام بیانیه فدرال رزرو و بیان پیش‌بینی‌ها از کاهش نرخ بهره در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵، طلای جهانی به سرعت اوج گرفت و تا حدود ۲۲۲۲ دلار در هر اونس پیشروی کرد. بانک آمریکا پیش‌بینی می‌کند که هر چند طلا در روز پنجشنبه به اوج خود رسید، اما همچنان می‌تواند رشد بیشتری داشته باشد.

بانک آمریکا معتقد است که طلا می‌تواند یک پوشش ریسک عالی برای سهام باشد، زیرا فلز زرد کمترین همبستگی را با شاخص S&P۵۰۰ در میان کلاس‌های مختلف دارایی دارد. بنابراین با رشد بازار سهام، طلا می‌تواند به عنوان پناهگاهی در برابر حبابی‌شدن بازار سهام عمل کند. از سوی دیگر، بانک‌های مرکزی با اشتهای بالایی در حال خرید طلا هستند به طوری که در دو سال گذشته، بیش از ۲۱۰۰ تن طلا توسط بانک‌های مرکزی خریداری شده است. از این رو به اعتقاد بانک آمریکا مجموع این عوامل در کنار احتمال افزایش تقاضا برای ETFهای طلا، می‌تواند قیمت طلا را تا ۲۶۰۰ دلار در هر اونس افزایش دهد. 

گلدمن ساکس نیز باور دارد که هنوز پیامدهای منفی بحران بانکی به بازار کالایی و فیزیکی سرایت نکرده است. بنابراین طلا می‌تواند به عنوان پوشش ریسک خوبی برای بازارهای مالی باشد. از طرفی با افزایش جریان ورودی به صندوق‌های ETF و ورود جریان ثروت از سمت شرق به دلیل تضعیف ارزش دلار، طلا همچنان می‌تواند به رشد خود ادامه دهد. 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار