۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶
چری پیشتاز در صنعت خودروسازی چین و جهان

خودروسازان چینی با اتکا به خودروهای الکتریکی و رسیدن به جایگاه نخست صادرات برای ۲۱ سال متوالی در برندهای سواری پیشتاز فروش خودرو شدند.

فردای اقتصاد-شرکت خودروسازی چری به‌عنوان یک شرکت بزرگ در کشور چین شناخته شده و جزو بزرگترین تولید کنندگان خود را در کشور چین محسوب می شوند. در سال‌های اخیر شرکت چری با نگرش جدید بین المللی شدن و ارزی رقابت نهاده در جذب نیروهای متخصص از دیگر خودروسازان تراز اول پیشی گرفته است.

گروه خودروسازی چری که در سال 1997 و در شهر ووهوی استان آن‌هوئی تاسیس شده، به عنوان یکی از اولین خودروسازان چینی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته و محصولات آن هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ مشخصات فنی و امکانات، اکنون در سطح قابل قبولی هستند .در حال حاضر این شرکت بطور فعال در بازار بزرگ بین المللی حضور دارد.، به گونه ای  که هم اکنون با رشد چشمگیرفعالیت های این شرکت در صنعت خودرو سازی  صادرات این شرکت از مرز فروش یک میلیون دستگاه عبور کرده و به بازارهای بین المللی گسترش یافته است.

همچنین در سال 2023، گروه چری با مجموع فروش یک میلیون و 881 هزارو 316  دستگاه توانست به «دوازده رشد متوالی» در فروش دست یابد که نسبت به مدت مشابه سال قبل  از رشد 52.6 درصدی برخو.ردار شد.. این شرکت در ژانویه و فوریه 2024، باتولید  348019 دستگاه فروش خودرو رشد سالانه 69.5 درصدی را تجربه کرد. در سال 2023، چین در مجموع 5.221 میلیون خودرو صادر کرد (افزایش سالانه 57.4 درصد) برای اولین بار از ژاپن پیشی گرفت و به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد.

در سال 2022، تنها 3.2 میلیون خودرو و در سال 2020، تنها 1.08 میلیون خودرو در چین وجود داشت اما به دلیل وسایل نقلیه الکتریکی فروش در سه سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافت. در سال 2023، 1.773 میلیون وسیله نقلیه سواری الکتریکی در بازار خودروی چین وجود داشت (افزایش سالانه 67.1درصد) که 34درصد از کل صادرات وسایل نقلیه چین در طول سال را تشکیل می‌دهد.. با نگاهی به شرکت‌های خودروهای صادراتی، چری برای ۲۱ سال متوالی رتبه اول را در صادرات خودروهای سواری برند چینی کسب کرده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار