۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
کدام دهک‌ها یارانه نقدی می‌گیرند؟

معاون وزیر رفاه: ۳۰ درصد از افرادی که در دهک ۱۰ هستند ماهانه یارانۀ نقدی می‌گیرند

فارس: معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ما ۹۸ میلیون بسته را در طرح کالابرک‌ها بین مردم توزیع کرده ایم و باید درباره ادامه و تمدید طرح فجرانه کالابرگ‌ها تصمیم گیری شود.

 معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ما ۹۸ میلیون بسته را در طرح کالابرک‌ها بین مردم توزیع کرده ایم و باید درباره ادامه و تمدید طرح فجرانه کالابرگ‌ها تصمیم گیری شودعلیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: دولت از زمان استقرار توجه بسیاری به غذا، امتیاز غذایی و سفره مردم داشته است و به همین دلیل بر مباحث توجه جدی داشته و زیرساخت‌های مورد نیاز را ایجاد کرد به طوری که شبکه ملی اعتبار ۲۲۰ هزار فروشگاه،۱۰ هزار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ۴۰ج فزوشگاه در روستاها و ۲ فروشگاه مجازی طرح قرارداد است.

وی افزود: برنامه کاربردی شما موقعیت افراد را نسبت به فروشگاه‌ها تعیین می‌کند و کلیه فروشگاه را نمایش می‌دهد و با تمامی مخاطبان می‌توانند ارتباط بگیرند.

وی افزود: طرح امنیت غذایی از ابتدا در سه گانه تعریف شد و سعی شد به کودک، مادر، عموم مردم توجه کند.

در طرح مادران یسنا ۸ استان مشامرت دارند و در طرح حمایت از تغذیه کودکان نیز تمامی تشان‌های مشور تحت پوشش ما قرار دارند.

عسگریان ابراز کرد: وزارت بهداشت هر کودکی را معرفی کند زیر پوشش حمایت از طرح کودکان می‌روند؛ این کودکان از ۵ ماه تا ۵۹ ماه تحت پوشش خدمات ما قرار می‌گیرند و به ازای هر کودک ۱ میلیون تومان به دهک یک تا ۵ و در دهک ۶ و ۷، ۶۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد. نکته حائز اهمیت این است که این‌ها یارانه جداگانه است و یارنه دیگری را حذف نمی‌کند.

معاون رفاه وزیر کار درباره طرح حمایت از کودکان نیز گفت: برای کودکان ۱۶ قلم وجود دارد و سبزیجات و دانه‌ها له سبد غذایی آن‌ها نیز اضافه شده است، میزان استقبال از این طرح ۸۰ درصد بوده است و تلاش می‌کنیم تا به ۱۰۰ درصد برسد. ما همچنین در حال تلاشیم تا با گفتگو با خانواده‌ها این میزان افزایش یابد.

وی ادامه داد: تغذیه کودکان در ابتدای طرح وزارت بهداشت ۱۴۳هزار دارای سود تغذیه را معرفی کرد و و پس ازآن به ۱۵۴ هزار نفر افزایش یافت و از این میزان ۱۳۲ هزار کودک تحت پوشش این شبکه قرار گرفتند.

عسگریان گفت؛ اگر سرپرستی از خانوارها یارانه کودکش را به دیگری اختصاص دهد و آن کودک رشد نکند یارانه او قطع می‌شود.

وی درباره یارانه اختصاص یافته به مادران شیرده ابراز کرد: طرح یسنا در ۸ استان اجرا شده و له هر یک مادران ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه اختصاص یافته است.

معان رفاه وزیر کار در ادامه درباره استقبال مردم از کالابرک‌های طرح فجرانه عنوان کرد: درباره کالابرگ‌ها مردم خرید بسیار خوبی را داشته اند. در مرحله دوم فجرانه فروشگاه‌ها و مردم روش‌ها را دریافته اند و امیدوارم از این طرح به طور مردم استقبال کنند. همچنین ما شاهد تشکل هسچ صفی نبودیم تنها در روزهای ابتدایی طرح صف‌ها تشکیل شد و آن به دلایل ناآگاهی بود.

وی یادآور شد: طرح فجرانه سه ماهه است و از ۱۸ بهمن تا ۱۸ اردیبهشت ماه به تمام می‌رسد و این طرح اگر بخواهد ادامه پیدا کند نیازمند پیگیری مجدد و تصمیم گیری دولت است.

عسکریان گفت: ما ۹۸ میلیون بسته را توزیع کرده ایم و گاهی در برخی دولت‌ها توزیع ۱۰ میلیون بسته با مشکلات جدی روبرو می‌شد. میزتن آورده ما ۱۹.۴ همت آورده داشته است و آورده مردم ۶۷ همت بوده است. این بزرگترین خرید در کشور ما است.

وی تاکید کرد: در دوماه حجم خرید بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن صورت گرفته است و این نشان از امنیت غذایی و وفور کالا در کشور است.

وی همچنین درباره تخلف در فروشگاه‌ها نیز اظهار کرد: کمتر از دو درصد از فروشگاه‌ها در مواجهه با کالابرگ‌ها تخلف داشته اند که با آن‌ها برخورد جدی شده است.

معاون وزیر رفاه و امور اقتصادی وزیر کار گفت: بررسی‌های دقیق شده صورت گرفته است و درباره اینکه طرح فجرانه ادامه داشته باشد ۱۲ ایده داریم و باید بررسی کنیم که چگونه می‌تواند طرح فجرانه ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: ۴۸ میلیون نفر از ۶۰ میلیون نفر واجد شرایط در مرحله دوم در سبد کالا خریدکرده‌اند و این استقبال بی نظیری است.

عسگریان ادامه داد: ۸۱ میلیون نفر از ۸۷میلیون نفر در کشور یارانه بگیر هستند و اکر کسی هم یارانه نمی‌گیرد باید اعتراض کند. بیشترین مراجعات کشور به وزارتخانه ما است. دهک یک تا ۹ باید یارانه بگیرند.

وی درباره طرح یسنا هم گفت: طرح یسنا در حوزه امنیت غذایی است و مادران شیرده را پوشش می‌دهد و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. ۸۰ درصد از این طرح استقبال کرده‌اند و با تک تک مادران تحت پوشش تماس گرفته می‌شود. حدود ۳۵ هزار مادر به ما معرفی شده اند که ۲۴ هزار تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

عسگریان گفت: در حال بررسی هستیم تا یارانه مادران باردار را به حساب آن‌ها واریز کنیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها