۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
نظام بازنشستگی ایران با تفکر سوسیالیستی طراحی شده است؟

در ادامه نشست‌های قبلی در این قسمت از برنامه دورهمی اقتصادی موضوع بازطراحی نظام بازنشستگی، بررسی شده است.

فردای اقتصاد: در این قسمت، مصطفی صادق پژوهشگر تامین اجتماعی خلاصه‌ای از رساله دکترای خود با موضوع "بازآرایی نظام بازنشستگی بر مبنای نظریه حق" را با حضور عباس خندان استاد اقتصاد دانشگاه خورزمی و با میزبانی مرتضی کاظمی، تحلیلگر اقتصادی ارائه کرده است.

می‌توان گفت صندوق‌های بازنشستگی در ایران با ایده‌های سوسیالیستی طراحی شده و همچنان بر مبنای همین ایده‌ها اداره می‌شوند. با توجه به اینکه نظام بازنشستگی در ایران با بحران‌های سنگینی دست و پنجه نرم می‌کند لازم است با توجه به تجربه‌ کشورها و مبانی علمی از وضعیت نامطلوب در این صندوق‌ها به وضعیت باثبات و متناسب با حقوق انسانی حرکت کنیم.

این قسمت از برنامه دورهمی اقتصادی دومین قسمت از سلسه نشست‌هایی با موضوع "اصلاح نظام بازنشستگی" است.

نسخه صوتی این برنامه را اینجا بشنوید:

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مخاطب برنامه IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    تا آنجایی که من پیش از این برنامه مطلع بودم. اجلاس 2015 در نیویورک که اهداف توسعه پایدار مطرح شده، به عنوان تجربه جدید بشری خواهان این بوده که صندوق بین الملل کار و سازمان تجارت جهانی را به اهداف استانداردهای کار سوق دهد نه برعکس (؟؟) لطفا ابهام زدایی کنید
  • مخاطب پذیرای حق IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    تجربه کشورها نخست نگرش بازاری بوده و بعد به نگرش کار شایسته روی آورده. اجلاس نیویورک در 2015 تجربه جدیدتری بود که می خواست سیاست های بانک جهانی و WTOرو به به سمت استانداردهای کار سوق دهد نه برعکس (ابهام زدایی کنید)
  • طاهر IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    عالی بود ممنون
  • ابراهیم اسلامی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    با درود و سپاس
  • سونامی خصوصی سازی IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    تاراج اموال دولت ( مردم ) با تفکرات لیبرالیستی امثال آقای غنی نژاد تا همین الان هم اقتصاد را به نابودی کشانده است . کسری بودجه و تورم دو رقمی ، محصول همین تفکرات و حراج صنایع و معادن ثروتساز دولتی است . لطفا بیش از این اقتصاد و مردم را به تنگنا نکشانید !!

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار