۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
روغن در بازار کم می‌شود؟

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ضمن اشاره به اینکه هیچ کمبودی در زمینه تولید و توزیع انواع روغن نباتی در بازار وجود ندارد، درباره تخصیص ارز به واردات روغن خام توضیح داد: هیچ ارزی به روغن‌های وارداتی که از ابتدای آبان ماه سال گذشته تاکنون وارد کشور شده، تخصیص نیافته است.

ایسنا: علیرضا شریفی با اشاره به تاخیر دولت در پرداخت ارز روغن‌های خام وارداتی گفت: این تاخیر تخصیص ارز به واردات روغن خام در حالی است که با توجه به تاکیدات دولت مبنی بر فروش کالای وارداتی با ارز  ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، این روغن‌ها با نرخ مصوب در بازار به دست مصرف کنندگان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اخیر، دولت با پرداخت به موقع ارز روغن خام وارداتی می تواند به تسریع در واردات، کاهش ریسک تجارت خارجی و تنظیم بازار روغن نباتی توسط بخش خصوصی ‌کمک کند.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در خصوص وضعیت تامین روغن نباتی در کشور گفت: طی سال گذشته حدود ۱.۶ میلیون تن انواع روغ خام به ارزش حدود ۲.۲۵ میلیارد دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بنابر اعلام انجمن صنایع روغن نباتی ایران شریفی افزود: روند واردات و ذخایر روغن نباتی در شرایط نرمالی قرار دارد و هیچ کمبودی در زمینه تولید و توزیع انواع روغن نباتی در بازار وجود ندارد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها