۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
تقسیم سود ٧٠ تومانی در مجمع صبا فولاد خلیج فارس

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صبا فولاد خلیج فارس تقسیم سود برای هر سهم معادل ٧٠ تومان تصویب شد.

احسان دشتیانه  مدیر عامل «فصبا» با قرائت گزارش هیات مدیره با تاکید بر رشد درآمد و سود  این شرکت طی سال مالی منتهی به آذر ماه ١٤٠٢، گفت : درآمد عملیاتی شرکت نسبت به سال ١٤٠١ معادل ٥٦ رشد داشته و  سود خالص شرکت نیز نسبت به سال گذشته ۹۴ درصد رشد را تجربه کرده است. سود عملیاتی شرکت نسبت به سال قبل ۹۹ درصد رشد داشته است که در مقایسه با شرکت های فولادی و قلزی بورسی بالاترین رشد را نشان می دهد .
وی تصریح کرد : بر اساس آمار معاملات فیزیکی تالار صنعتی و تالار صادراتی بورس کالا، شرکت در سال ١٤٠٢ معادل  یک میلیون و ٣٨٥ هزار تن  بریکت آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه کرده و ١٧ درصد از کل عرضه آهن اسفنجی بورس کالا را در بر می گیرد که مقدار ٩٣٧ هزار و ٥٠٠ تن از مقدار عرضه شده در بورس  مورد معامله قرار گرفته است.
وی افزود : نرخ فروش در سال مالی ١٤٠٢ نسبت به دوره سال قبل ٩ هزار و ٩٢٠ تومان رشد داشت .
وی همچنین با اشاره به وضعیت صادرات صبا فولاد گفت : شرکت سهم ۴۱.۱ درصدی از کل صادرات آهن اسفنجی را به خود تعلق داده و مقاصد اصلی صادراتی بریکت کشورهای حاشیه خلیج فارس، چین و هند بوده و در سال مالی ۱۴۰۲، پاکستان از بازارهای جدید صادراتی بود.
وی افزود : میانگین نرخ فروش صادراتی بریکت آهن اسفنجی شرکت برای دوره مالی مورد گزارش ٣٣٦ دلار به ازای هر تن بوده معادل ١٤ هزار و ٤٠٠ ریال بود.
دشتیانه خاطر نشان کرد : شرکت در بین شرکت های فعال در این صنعت و همچنین در بین شرکت های بورسی این صنعت ۲۸ درصد از تولید آهن اسفنجی بریکت آهن اسفنجی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود : ۸۷ درصد فروش شرکت داخلی و صادراتی از طریق بورس کالا و ۱۳درصد فروش (داخلی و  صادراتی) از طریق برگزاری مزایده صورت گرفته است.
مدیر عامل صبا فولاد خلیج فارس عمده چالش شرکت در سال مالی ١٤٠٢ را قوانین ناپایدار و محدودیت در انرژی توصیف کرد و گفت :
تغییر مکرر در  قوانین بانک مرکزی،   قوانین دست و پا گیر موجب شد شرکت ها به مشکل برخورد کنند، که باعث شد در مهر و آبان مشکل صادرات پیدا کنیم. همچنین در زمستان به دلیل محدودیت گاز نیز عرضه های داخلی بیشتر می شود .
وی تصریح کرد : در سال جاری، با توجه به گزارش سه ماهه اول و در زمستان،   ۲۵ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.
در این مجمع علاوه بر تصویب صورتهای مالی، حسابرس قانونی، روزنامه رسمی و دستمزد اعضای غیر موظف هیات مدیره برای حضور نیز با حضور اکثریت سهامداران مصوب شد .

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار