۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
گزارشی از عملکرد شورای شهر تهران/ واگن‌های جدید ساخته شدند؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با ورود واگن‌ها و اتوبوس‌های برقی به پایتخت توضیح داد.

تسنیم: مهدی چمران امروز، یکشنبه، پیش از آغاز دویست‌وسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال "با توجه به اینکه یک سال بیشتر به اتمام دوره پنجم مدیریت شهری نمانده است و اگر بخواهید وعده‌ای به شهروندان در خصوص نیاز شهر تهران و تحقق آن بدهد، آن چه خواهد بود؟"، اظهار کرد: ابتدا روز شوراها را به شورایی‌ها تبریک می‌گویم، ان‌شاءالله همه شورائیان در سراسر کشور بتوانند خدمتگزاران و خادمین خوبی برای مردم خودشان باشند.

وی با تأکید بر اینکه "بنده هیچ وقت وعده‌ای نمی‌دهم و بنابراین این بار هم وعده‌ای نخواهم داد."، افزود: آنچه در مسیر اجراست پروژه‌های عمرانی ما هستند. پروژه‌های بزرگی در شهر تهران وجود دارد که به‌سرعت جلو می‌روند و امیدواریم به‌سرعت آماده و تحویل شوند و مردم از آنها استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: برنامه‌هایی در ارتباط با خریدها به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل عمومی داریم که آنها هم با شدّت و حدّت هرچه‌تمام‌تر به‌رغم همه کارشکنی‌ها و کم‌کاری‌هایی که در بعضی‌ جاها ممکن است وجود داشته باشد انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مشکل واگن‌ها حل شده است، گفت: هنوز این مسئله حل نشده است البته دوستان وزارت کشور لطف کردند و گام‌هایی در این خصوص برداشته شده است. دوستان نامه دیگری دادند تا مبلغ تأمین و به اعتبار سازنده واریز شود و آنها شروع به ساختن کنند، البته طبق قولی که از سازنده گرفتیم آنها کار ساخت را شروع کردند و این مایه امیدواری است، ان‌شاءالله بتوانند حدود ۱۴ ماهی که قول دادند این کار را به سرانجام برسانند.

چمران ادامه داد: دیدگاهی که من دارم جهادی است، چون همیشه در چنین مسیری حرکت می‌کردم. اینکه این پروژه‌ها و خریدها یک ساعت زودتر به نتیجه برسد به‌نفع مردم و برای من واقعاً مهم است. تلاش از سوی اعضای شورا صورت می‌گیرد هر کس به‌میزان توانش تلاش می‌کند که بتواند این مشکلات را حل بکند البته مشکلات هم فراوان است.

وی با ابراز اینکه "تأخیر در این مسیر باعث از دست رفتن زمان می‌شود."، تصریح کرد: سعی می‌کنیم این مسائل را انجام بدهیم، نه این دوره دوره‌های قبل هم این‌چنین بوده است، مثلاً در دوره‌های قبل برای تأسیس بانک شهر نیاز به ۲۰۰، ۳۰۰ امضا بود شبانه کسانی را مأمور کردیم که از افراد امضاهایشان را بگیرند، با چنین حرکات جهادی باید کارها را انجام داد، اگر غیر از این باشد به نتیجه نمی‌رسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه سخنگوی شورا درباره مافیای خودروهای برقی انتقاد کرده است، گفت: چون دراین‌باره اطلاعاتم دقیق و صددرصدی نیست نمی‌توانم اظهارنظر بکنم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نمایشگاه کتاب باز هم در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار خواهد شد، گفت: خوشبختانه تعدادی از رسانه‌ها به این موضوع اشاره کرده بودند. برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی رفت‌وآمد را مختل می‌کند البته مسئولان اعلام کرده‌اند سال آینده نمایشگاه کتاب به "شهر آفتاب" منتقل می‌شود.

چمران در پاسخ به این مطلب که اخیراً در سکوهای مترو تبلیغاتی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه صنعت، حمل‌ونقل ریلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران مشاهده می‌شود، گفت: اگر این تبلیغات را شرکت‌هایی که اجاره کرده باشند انجام داده باشند آنها هر تبلیغی که مجاز باشد می‌گذارند اما اگر این تبلیغ را خود مترو گذاشته باشد قطعاً ما برخورد می‌کنیم. اگر شرکت‌هایی که اجاره کرده باشند دیگر دست مترو نبوده است.

وی در پایان در خصوص بازدید رئیسی، رئیس جمهور از مناطق جنوبی ۱۷ و ۱۸ تهران اظهار کرد: روز پنجشنبه در خدمت رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر راه آقای بذرپاش بودیم این بحث مطرح شد ایشان موضوع بحث جرائم را توضیح دادند و قول دادند که این مسئله هرچه سریع‌تر حل بشود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha