۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
تاریخ تحویل اولین واحدهای ملی مسکن پرند

مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: ۴ هزار واحد برای واگذاری منتظر تامین تاسیسات بوده که ١٧٠٠ واحد از آن مربوط به نهضت ملی مسکن است.

ایلنا: آرش صیادی در نشست خبری امروز با بیان اینکه سهم شهر جدید پرند از پروژه نهضت ملی مسکن حدود ٣٣ هزار و ۵٠٠ واحد است و این تعداد واحد در مراحل مختلفی از ساخت است، اظهار داشت: از این تعداد حدود ٣ هزار واحد باقیمانده از طرح اقدام ملی مسکن در سال ١۴٠٠ است. خرداد ماه سال ١۴٠١ هم کلنگ اولین پروژه از نهضت ملی مسکن در پرند به زمین خورد.

وی با بیان اینکه در جنوب فاز ٣ بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن آماده تحویل و واگذاری است، گفت: بخشی از این واحدها آماده واگذاری است اما به دلیل عدم آماده بودن زیرساخت‌ها از جمله نبود زیرساخت آب و فاضلاب امکان واگذاری امکان واگذاری وجود ندارد و ۴ هزار واحد برای واگذاری منتظر تامین تاسیسات بوده که ١٧٠٠ واحد از آن مربوط به نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه بیش از ٨٠ هزار نفر در سایت نهضت ملی مسکن برای این پروژه ثبت نام نهایی داشتند، ادامه داد: دو نوبت الحاق زمین انجام و ۶٠٠ هکتار اضافه شد و در فاز ٧ در سال ١۴٠١ طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی به شهر جدید پرند اراضی الحاق شد و ١٧ هزار واحد مسکن  هم در فاز ٧ در حال ساخت است.

صیادی با تاکید بر اینکه سرعت رشد جمعیت در پرند بسیار بالا است و نیاز به خدمات روبنایی هستیم، افزود: هنوز سرشماری رسمی انجام نشده اما اطلاعات نشان می‌دهد که جمعیت این شهر جدید از ٣۵٠ هزار نفر عبور کرده و بیش از ٣٨ هزار دانش آموز داریم و به جمعیت ۴٠٠ هزار نفر نزدیک شده‌ایم و در دو سال آینده به جمعیت ۵٠٠ هزار نفر می‌رسیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به ثبت نام ٨٠ هزار نفری و ساخت ٣٣ هزار و ۵٠٠ واحد، با چه مقدار زمین برای پوشش تمام ثبت نامه کنندگان مواجه هستید، تاکید کرد: در سامانه ثبت نام پروژه نهضت ملی مسکن تقاضا برای مسکن پرند غیر قابل باور و حدود ٢٢٠ هزار تقاضا بود که در احراز افراد واجد شرایط به ثبت نام نهایی ٨٠ هزار نفر رسیدیم که ظرفیت زمین برای این تعداد واحد وجود ندارد و از این رو سیاست احداث شهرک جدید را دنبال می‌کنیم و یا باید الحاق زمین انجام شود که در تقسیمات مرزی استانی با محدودیت مواجه هستیم، راهکار دیگر این است که بخشی از ثبت‌نام کنندگان به شهرهای دیگر ارجاع داده شوند. البته شهرک اعتمادیه با ظرفیت ١١ هزار واحد در حال ساخت است اما در نهایت در حال حاضر برای ساخت حدود ۴٠ هزار واحد زمین کم داریم، یعنی زمینی معادل ١٣٠٠ هکتار باید تامین شود.

صیادی همچنین با بیان اینکه ۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن از اولین پروژه‌های نهضت ملی است که تا دو ماه آینده واگذار می‌شود، گفت: تا پایان امسال ۵ هزار واحد نهضت ملی احداث و به مردم تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: قیمت اولین واحدها با متراژ ٨٠ متر خالص برای متقاضیان حدود ٧۵٠ میلیون تومان تمام شده‌است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی و غیر مجاز است، گفت: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به برخورد با مشاوران املاک متخلف اظهار داشت: در مقطعی شاهد بورس بازی مسکن از سوی برخی از مشاوره املاک بودیم که اغلب این مشاوران بدون مجوز فعالیت می‌کنند و در مانور برخورد با آنها توانستیم ١٣٨ بنگاه غیر مجاز را شناسایی و با آنها برخورد کنیم.

صیادی همچنین درباره تعداد خانه‌های خالی در پرند ادامه داد: حدود ١٣ هزار واحد مسکن خالی در پرند وجود که ١٠ هزار واحد را به سازمان امور مالیاتی معرفی کردیم که عمده آن مسکن مهر هستند .

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها