۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
آوانس جدید برای ایفای تعهدات ارزی

مهلت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ فردا به پایان می‌رسد، اما برای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۰ زمان جدیدی تعیین شده است.

فردای اقتصاد: با تصمیم کمیته اقدام ارزی، کسانی که به تعهدات ارزی سال ۱۴۰۰ خود عمل نکرده‌اند، تا پایان آذر ۱۴۰۱مهلت دارند با عمل به این تعهدات از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند. مطابق آخرین مصوبه کمیته اقدام ارزی، با توجه به پایان مهلت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در پایان روز ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، پروانه‌های این دسته از صادرکنندگان پس از پایان مهلت تعیین شده مسدود می‌شود.

همچنین چنانچه صادرکنندگان سال‌های فوق حسب مستندات و دلایل قابل پذیرش مانع ایفای تعهدات ارزی، درخواست خود را تا تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی ارسال کنند، درخواست‌های مربوطه بررسی و منوط به احراز مراتب فوق، فرصت ایفای تعهدات ارزی و ارتقای نسبت برگشت ارز داده می‌شود. بدیهی است اعطای این مهلت مشمول بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی نخواهد شد.

در مصوبه‌ای دیگر نیز مقرر شد که ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر ۱۴۰۱ جهت بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی تمدید شود.

بر اساس بخشنامه‌های ابلاغ شده بانک مرکزی همه صادرکنندگان کالا باید ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصادی بازگردانند. بر اساس بخشنامه‌ای که در سال ۹۷ اعلام شد، بازگشت ارز برای صادرات بسته به مقدار مجموع صادرات کالا بر حسب یورو متفاوت است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار