۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
صدور واحدهای جدید از محل ذخیره‌ی ارزش

شرکت رایان‌هم‌افزا امکان صدور واحدهای جدید سرمایه‌گذاری از محل سود ذخیره‌ی ارزش را برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت فراهم کرد.

از این پس امکان صدور خودکار واحدهای جدید سرمایه‌گذاری از محل ذخیره‌ی ارزش برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت پشتیبانی رایان‌هم‌افزا فراهم شده است.  

 در صورت انتخاب گزینه «مجوز صدور از محل تقسیم سود» به هنگام ثبت نام اولیه، سود ماهانه متناسب با قیمت صدور به طور مجدد واحدهای سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذار صادر می‌شود. همچنین در صورت عدم تمایل به صدور مجدد از محل تقسیم سود، با برداشتن تیک گزینه مربوطه در پروفایل شخصی این عملیات غیرفعال می‌شود.

لازم به ذکر است؛ در وضعیتی که بازار منفی و نزولی باشد، صندوق‌ها نمی‌توانند به راحتی سهام موجود در پرتفوی خود را بفروشند و با مشکل نقدینگی روبه‌رو می‌شوند؛ در نتیجه نمی‌توانند به راحتی سود پرداخت کنند. صندوق‌ها برای حل این مشکل درصدی از سودهایی که در شرایط رونق بازار می‌سازند را تقسیم نکرده و به ذخیره ناشی از تغییر ارزش سهام اختصاص می‌دهند تا در شرایطی که بازار مساعد نبود، بتوانند سود پایداری را به سرمایه‌گذاران خود پرداخت کنند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha