۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
چرا سپید ماکیان ادغام را پذیرفت؟

مدیر عامل شرکت سپید ماکیان عملکرد سال گذشته این شرکت در سال گذشته را نسبت به سال قبل در بخش تولید را با بیش از ۲۵ درصد رشد و در بخش فروش با حدود ۸۰ درصد رشد و سود را نیز بالغ بر ۲۷ درصد افزایش به رغم تمامی محدودیت ها اعلام کرد.

فردای اقتصاد : مجتبی رسولی در پاسخ به این پرسش که چرا ادغام صورت گرفت گفت: مهمترین مسئله ای که برای همه سوال هست این است که چرا سهام را واگذار کردیم، تجربیات ما در سه سال گذشته مبنی بر این بود که شرکت در زنجیره ارزش عملکرد مناسبی داشته اما در زنجیره تامین به شدت وابسته بودیم که در حالیکه هیچ گونه وابستگی هم به این بخش از زنجیره نداریم.

وی ادامه داد : لذا با توجه به خلایی که وجود داشت از این بابت متحمل هزینه هایی شدیم  و بحث تامین نقدینگی نیز برای ما به صورت جدی وجود داشت و در کل این موارد برای ما زنگ خطری بود که در نهایت برای اینکه دچار چالش جدی نشویم با توجه به اینکه آنها هم در این مسیر عملکرد خوبی داشتند ما هم مانند سایر شرکت های موفق دنیا ادغام شدیم.

 رسولی خاطر نشان کرد: سپید ماکیان طی این سالها عملکرد خوبی داشت و شرکت دام و طیور کوروش نیز دو شرکتی هستند که بیشترین تولید زنجیره تولید در دام و طیور را داشتند از این رو ادغام می تواند در جهت هم افزایی مفید واقع شود. وی در خصوص سهم بازار شرکت سپید ماکیان گفت : در حال حاضر سپید ماکیان ۶ درصد سهم دام و طیور کشور را دارد و فکر می کنم امسال با توجه به ادغام صورت گرفته به ۱۱ درصد برسیم.

رسولی خاطر نشان کرد: بعد از ادغام با گروه صنعتی گلرنگ مشکل تامین ماده اولیه نداشتیم. بسیاری موضوعی را مطرح می کنند و میگویند سهام شرکت را ارزان فروختید اما اما بحث من در زمان فروش قیمت سهم نبود بلکه بلکه امنیت و حفظ شرکت در شرایط سخت مطرح بود که با توجه به اینکه گروه صنعتی گلرنگ  در همین زمینه فعال هستند فکر میکنم این اتفاق را باید به فال نیک گرفت.

مشروح گفتگو با مجتبی رسولی مدیر عامل شرکت سپید ماکیان را ببینید :    

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha