۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
فخاس درجایگاه اول رشد تولید

تکمیل زنجیره ارزش، صرفه اقتصادی پایدار و کاهش ریسک با هدف تبدیل به قطب تولید فولاد در شرق کشور از مهمترین اهداف پیش روی مجتمع فولاد خراسان است.

فردای اقتصاد :شرکت فولاد خراسان رتبه اول رشد تولید فولاد را در میان شرکت های تولید کننده محصولات زنجیره فولاد نظیر ارفع، کاوه جنوب، فولاد مبارکه، جهان فولاد سیرجان، خوزستان، ذوب آهن و هرمزگان در سال ۱۴۰۲ کسب کرد.

تولید فولاد" خراسان" شامل شمش و میلگرد، در سال گذشته با رشدی معادل ۳۶/۷درصد همراه بود. این در حالی است که تولیدکنندگان بزرگی همانند "فولاد مبارکه " تنها رشدی  ۱/۶ درصدی و برخی نیزهمانند ذوب آهن اصفهان کاهش ۵/۲درصدی را در تولید تجربه کرده اند.

رتبه اول رشد تولید فولاد فخاس در ۱۴۰۲

این تولیدکننده فولادی در سال گذشته معادل ۴ میلیون و ۳۴ هزار و۸۵۵ تن تولید انواع میلگرد و شمش، گندله و آهن اسفنجی  داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱  معادل ۲۵  درصد رشد داشت.

فولاد خراسان به عنوان شرکت پیشرو در تکنولوژی نوین صنعت فولاد، که دارای استانداردهای معتبر جهانی و کیفیت در محصولات فولادی است در حال حاضر با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله، یک میلیون و۶۰۰ هزار تن آهن اسفنجی ویک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شمش فولادی، مشغول به فعالیت است.

از طرفی فولادخراسان در سال گذشته به واسطه افزایش ظرفیت آهن اسفنجی، توانست رشد  ۲۹درصدی را در تولید به ثبت رساند.

همچنین در حال حاضر واحد تغلیظ سنگ آهن (کنسانتره سازی) این شرکت با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن در سال در محل معادن سنگان در دست اجراست.

مجتمع فولاد خراسان با بیش از ۸ هزار نفر اشتغال زایی، در راستای توسعه تولید و حفاظت از سرمایه های طبیعی و زیست محیطی گام های محکمی برداشته و در تلاش است به توسعه هدفمند خود ادامه دهد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha