۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
رونمایی از بسته خادم الرضا (ع) در روز صنعت و معدن

معاون وزیر صمت از رونمایی  بسته پیشنهادی شهید جمهور برای بخش صنعت و معدن در دهم تیرماه با حضور سرپرست ریاست جمهوری خبرداد.

به گزارش فردای اقتصاد- فرشاد مقیمی در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت، گفت: امسال بیست و هشتمین رویداد دهه تولید و تجارت از یکم تیرماه آغاز می‌شود که در ۱۵ حوزه، ۶۰ تولیدکننده و صنعتگر را به عنوان برترین‌ها معرفی خواهیم کرد.

به گفته مقیمی،  بزرگداشت دهه تولید و تجارت در سال جاری به پیشنهاد وزیر صمت به رییس جمهور وقت قرار شد در قالب یک بسته حمایتی برای کسب و کارها ارایه شود که هم اکنون این بسته با عنوان بسته خادم الرضا تهیه می شود و۱۴ دستگاه در تهیه آن نقش دارند.

رییس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت و روز ملی صنعت و معدن  خاطرنشان کرد: بسته خادم الرضا فصلی نو را در جهت تولید با مشارکت مردم رقم می زند و فعالان تولیدی کشور را هدف گرفته است.

وی تصریح کرد: بسته یاد شده در زمینه های مختلف مالی، ارزی، مجوزها، تسهیلات و رفع موانع تولید تهیه شده است که در مرحله نهایی است که  می تواند فصل نو در جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

مقیمی با اشاره به نامگذاری  هر یک از روزهای دهه بزرگداشت تولید و تجارت خاطرنشان کرد: این دهه به نام‌های جهش تولید با نقش آفرینی اصناف، جهش تولید با مشارکت جوانان، جهش تولید با مسئولیت اتاق تعاون و سایر موارد نامگذاری شده است که امسال پیش‌بینی کرده‌ایم که اتاق تعاون به میزگرد تجارت اضافه شود و بتواند مشارکت مردم را تبیین کرد.

وی افزود: همچنین بسته قوه قضائیه در حوزه حمایت از تولید هم در هفته قوه قضائیه یعنی یکم تا هفتم تیر ماه رونمایی می‌شود.

کاهش ۱۲ درصدی واحدهای صنعتی غیرفعال

معاون وزیر صمت  با بیان اینکه سهم واحدهای غیرفعال در شهرک‌های صنعتی امروز به کمتر از ۱۲ درصد رسیده است، تصریح کرد: این در حالی است که در گذشته این آمار ۱۷ درصد بود.

 به گفته وی، از مجموع ۵۴ هزار واحد تولیدی حدود هزار و ۸۵۰ واحد غیرفعال هستند و ۵۰ هزار طرح دیگر نیز در دست ساخت و ساز است.

مقیمی با بیان اینکه برنامه‌ای را در راستای احیای نهضت واحدهای صنعتی را دنبال می‌کردیم و در کنار آن افزایش تولید و ظرفیت واحدهای تولیدی و نیمه فعال را نیز پیگیری کردیم، افزود: سه هزار و ۳۰۰ واحد را در سال ۱۴۰۳ به افزایش ظرفیت تولید خواهیم رساند که شامل تسهیلات، اتصال با واحدهای پیشران، زمینه‌های واگذاری بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، تامین نیروی انسانی و سایر سیاست‌های مختلف خواهد شد.

وی یا بیان اینکه: ۶۵ شهرک صنعتی به بهره‌برداری رسیده در سطح کشور داریم، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۰۰ واحد و طرح‌های در دست ساخت و ساز هستند که در تملک بانک‌هاست.

معاون وزیر صمت درباره تامین برق صنایع افزود: محدودیت‌هایی از سمت وزارت نیرو ببه واحدهای صنعتی اعمال شده است، ضمن اینکه ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی در حال تولید است تا به برق صنایع تزریق شود.

مقیمی گفت: در شهرک‌های صنعتی ۲۴ مگاوات برق خورشیدی و ۶۱۳ مگاوات طرح‌های برقی در حال ساخت و ساز است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha