۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
چگونه یک روزه برای تماشای بازی‌های جام جهانی قطر برویم و برگردیم؟

وزیر راه و شهرسازی درباره تسهیلات رفت و آمد به قطر در زمان جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: در تعداد پرواز و مسافر به قطر محدودیت نداریم، همچنین ایرانیان می‌توانند صبح با کشتی کروز به قطر بروند بازی‌ها را تماشا کنند و شب برگردند.

ایرنا: رستم قاسمی در حاشیه مراسم بهره‌برداری ۱۸۳ طرح گردشگری که روز چهارشنبه - ششم مهر ماه ۱۴۰۱- در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت: امروز سه تفاهم جداگانه در حوزه دریایی، فرودگاهی و اراضی شهری با وزارت میراث فرهنگی امضا شد که حاصل چند ماه تلاش همکاران و مدیران هر دو وزارتخانه است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از این اسناد مربوط به توسعه گردشگری دریایی به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری کشور است که با محوریت استانداری هرمزگان اجرایی می‌شود. یکی دیگر از تفاهم نامه‌ها هم درباره زمین‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران گردشگری بود که تصمیم گرفته شد با معرفی وزارت میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی همکاری لازم انجام شود

وی بیان کرد: سومین تفاهم نامه هم درباره فرودگاه های کشور است، تعداد زیادی از فرودگاه های کشور فعال هستند سرمایه گذاران می توانند آنجا هتل و مجتمع های فرهنگی بسازند تا گردشگران بتوانند استفاده کنند. امیدوارم این سه تفاهم نامه زمینه ساز همکاری ها و تفاهم های دیگر باشد تا بتوانند این دو وزارتخانه در کنار هم تحولی را در حوزه گردشگری ایجاد کنند.

در تعداد پرواز و مسافر به قطر محدودیت نداریم

قاسمی درباره اقدامات انجام شده برای بهره برداری از فرصت جام جهانی قطر گفت: موضوع جام جهانی بسیار مهم است، هفته پیش یکی  از وزیران قطری میهمان ما در ایران بود که در مورد جام جهانی گفت‌وگو کردیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با قطری‌ها توافق کردیم و ما از نظر تعداد پرواز تقریبا محدودیت نداریم. برای فرود یک هواپیما در جام جهانی قطری‌ها حدود ۱۰ هزار دلار می‌گیرند، از همین راه درآمد دارند. اما برای ایران رایگان شده است. و پولی دریافت نمی‌شود. همچنین در تعداد علاقه‌مندانی که می‌خواهند در زمان جام جهانی به قطر بروند تقریبا محدودیتی وجود ندارد، تفاهم‌های خوبی انجام شده است

قاسمی درباره شرایط سفر و اقامت در زمان جام جهانی و آماده‌سازی کشتی‌های کروز تفریحی در جنوب گفت: ایرانیان در زمان جام جهانی می‌توانند صبح از بوشهر و کیش با کروز به قطر بروند بازی‌ها را تماشا کنند و شب هم برگردند. مشکلی وجود ندارد، هواپیمایی را هم مانند شاتل بین کیش و قطر قرار دادیم که غیر ایرانی‌ها می‌توانند محل اقامت خود را جزیره کیش قرار دهند و رفت و آمد داشته باشند بازی‌ها را در قطر ببیند، اما در کیش اقامت کنند، به هر حال اقامت در قطر گران است.

وزیر راه و شهر سازی گفت: به زودی سفری به این کشور خواهیم داشت با مسئولان وزارت ورزش و وزارت گردشگری مذاکراتی درباره دو مکان برای دو نمایشگاه خواهیم داشت، یکی نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی و یک هم نمایشگاه صنایع تکنولوژی‌های پیشرفته (های‌تک) است که می‌تواند در زمان جام جهانی خیلی موثر باشد که از همه دنیا به قطر سفر می کنند.

دریافت دلاری هزینه پرواز در خطوط داخلی خلاف است

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید مجدد بر تخلف بودن دریافت هزنیه دلاری و دو نرخی از گردشگران خارجی از سوی ایرلاین در خطوط داخلی تصریح کرد: اگر گزارشی وجود دارد به ما بدهید، قطعا برخورد می شود، هزینه دلاری در پروازهای داخلی برای گردشگران خارجی ممنوع است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها