۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
قیمت مسکن در محله‌های اصفهان + جدول

آپارتمان نوساز در محله شیخ صدوق اصفهان متری ۱۰۰ میلیون آگهی شده درحالی که میانگین قیمت مسکن در منطقه یک تهران متری ۸۰ میلیون است

فرارو: قیمت آپارتمان در اصفهان این شهر را بعد از تهران به دومین نقطه گران‌قیمت بازار مسکن کشور تبدیل کرده است. آخرین داده‌های مرکز آمار که مربوط به بهار پارسال می‌شود، نشان می‌دهد بعد از تهران به‌ترتیب قیمت مسکن در شهرهای اصفهان و تبریز بیشتر بوده است. بررسی جدیدترین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های خرید و فروش مسکن هم از رقابت قیمت مسکن بین اصفهان و تهران حکایت دارد. طبق آمارهای رسمی متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران به متری ۸۰ میلیون تومان رسیده درحالی فروشنده‌های زیادی در محله‌های اعیان‌نشین اصفهان با قیمت‌های بیشتری دنبال مشتری می‌گردند. مثل واحدی نوساز در محله شیخ صدوق که دقیقا متری ۱۰۰ میلیون تومان آگهی شده است.

قیمت مسکن در محله‌های گران‌قیمت اصفهان

به گزارش فرارو، خرید آپارتمان در اصفهان ممکن است از گران‌ترین محله‌های تهران هزینه بیشتری داشته باشد. در محله شیخ صدوق اصفهان که یکی از مناطق اعیان‌نشین این شهر است، آپارتمان نوساز را متری ۱۰۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند درحالی که متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران براساس آمارهای رسمی به متری ۸۰ میلیون تومان رسیده است. این واحد نوساز با متراژ ۱۷۵ آگهی شده و فروشنده، قیمت کل را ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین کرده است. انباری، آسانسور و پارکینگ بخشی از امکانات این واحد معرفی شده است. یا مثلا واحد ۱۹۴ متری را در محله چهارباغ ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان یعنی متری ۸۷ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. سه سال از سن بنای این واحد می‌گذرد و با امکانات کامل مثل آسانسور، انباری و پارکینگ فروخته می‌شود. فروشنده دیگری در محله مهرآباد اصفهان آپارتمان دوخوابه ۱۰۰ متری را ۶.۵ میلیارد تومان می‌فروشد. ارزش هر متر از این واحد ۶۵ میلیون تومان است و آمارهای بانک مرکزی از تحولات مسکن تهران نشان می‌دهد به‌جز مناطق یک تا سه در تهران، متوسط قیمت مسکن در سایر مناطق پایتخت از این رقم کمتر است.

قیمت مسکن در محله‌های ارزان‌قیمت اصفهان

خرید آپارتمان در اصفهان گاهی از ارزان‌ترین محله‌های تهران هزینه کمتری دارد. متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۸ تهران، به‌عنوان ارزان‌ترین نقطه در بازار مسکن تهران به متری ۲۰ میلیون تومان رسیده درحالی که در اصفهان با نصف این قیمت امکان خرید آپارتمان مسکونی وجود دارد. فروشنده آپارتمان ۸۰ متری در محله ناصرخسرو اصفهان ارزش هر متر از واحد خود را تقریبا ۱۰ میلیون تومان درنظر گرفته و در ازای ۸۰۰ میلیون تومان حاضر به فروش است. ۲۱ سال از عمر بنا این واحد می‌گذرد و بدون پارگینگ و آسانسور فروخته می‌شود. در محله عاشق‌آباد واحد ۷۰ متری را ۹۲۰ میلیون تومان می‌فروشند، یعنی تقریبا متری ۱۳ میلیون تومان. این واحد با پارکینگ و انباری فروخته می‌شود، اما باوجود قرار گرفتن در طبقه دوم، آسانسور ندارد. حوالی محله کارلادان که یکی دیگر از مناطق ارزان‌قیمت اصفهان در بازار مسکن این شهر محسوب می‌شود، واحد ۱۱۷ متری را دقیقا ۱.۵ میلیارد تومان می‌فروشند. این واحد دوتا اتاق خواب دارد و با پارکنیگ و انباری فروخته می‌شود، اما مثل دو مرود قبلی آسانسور ندارد.

مشخصات آپارتمان‌های مسکونی در گراترین و ارزان‌ترین محله‌های اصفهان

محدوده

متراژ

عمر بنا

امکانات

قیمت کل

قیمت هرمترمربع

شیخ صدوق

۱۷۵ متر

نوساز

انباری، آسانسور و پارکینگ

۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

۱۰۰ میلیون تومان

چهارباغ بالا

۱۹۴ متر

سه سال

انباری، آسانسور و پارکینگ

۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

۸۷ میلیون تومان

مهرآباد

۱۰۰ متر

نوساز

انباری، آسانسور و پارکینگ

۶.۵ میلیارد تومان

۶۵ میلیون تومان

کارلادان

۱۱۷ متر

۱۱ سال

انباری و پارکینگ

۱.۵ میلیارد تومان

۱۲ میلیون تومان

عاشق‌آباد

۷۰ متر

۲۴ سال

انباری و پارکینگ

۹۲۰ میلیون تومان

۱۳ میلیون تومان

ناصرخسرو

۸۰ متر 

۲۱ سال

انباری

۸۵۰ میلیون تومان

۱۰ میلیون تومان

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها