۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
افزایش غیررسمی قیمت مرغ

چند هفته‌ای می‌شود که قیمت مرغ گرم به صورت غیررسمی افزایش یافته است و حدود ۵ تا ۱۰ هزار تومان گرانتر از نرخ مصوب به دست مصرف کنندگان می رسد. این در حالی است که به گفته اتحادیه مرغداران، فروش مرغ بالاتر نرخ مصوب تخلف است.

ایسنا: مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران حاکی از آن است که قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل به حدود ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان رسیده است. این در حالیست که قیمت مصوب مرغ گرم بر اساس اعلام دولت، کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

اگر چه فعالان صنعت طیور و تولیدکنندگان مدعی‌اند که دولت به آنها وعده اصلاح قیمت داده است، زیرا قیمت مصوب فعلی بر اساس قیمت تمام شده تولید نیست و معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در روزهای گذشته اعلام کرده که در حال برگزاری جلسه و کار کارشناسی بر روی قیمت مرغ هستیم، ولی هنوز قیمت مصوب به صورت رسمی تغییری نکرده است و به نظر می رسد که قیمت‌ها به صورت غیررسمی در حال افزایش است.

حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه مرغداران در این راستا به ایسنا گفت: هنوز دولت قیمت جدید را اعلام نکرده ولی امیدواریم به زودی قیمت جدید اعلام شود. ما قیمت‌های پیشنهادی خود را به دولت اعلام کرده‌ایم و منتظر تصمیم نهایی دولت هستیم

مهدی یوسف خانی_ رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی - نیز در پاسخ به چرایی فروش مرغ بیش از نرخ مصوب در مغازه‌ها با اشاره به اینکه گرانی از مبدا است، گفت: مغازه‌داران نیز مرغ را گران می‌خرند که گران می فروشند ولی در هر صورت گران خریدن و فروختن تخلف  است.

وی با تاکید بر اینکه فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب تخلف است اضافه کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ منجمد در بازار ۴۵ هزار تومان است که بدون محدودیت، مردم می‌توانند آن را خرید کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار