۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
رشد ۵۰ درصدی تولید در ایران خودرو  

مدیر عامل ابران خودرو از تولید  ۳۰۳ هزار و ۹۰۵ دستگاه کامل تا امروز و رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته ایم و ۴۷ درصد فروش بیشتر را در سال جاری رقم زدیم که متغیرها بر قیمت در بازار تاثیرگذار است.

فردای اقتصاد: درمراسم پایان تولید خودروی سمند در سایت خودروسازی تبریز که  با حضور مدیرعامل ایران خودرو، مدیرعامل ایران خودرو تبریزو استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، مهدی خطیبی از تارا، دنا و سورن به عنوان جایگزین خودروهای سمند و پژو ۴۰۵ نام برد و گفت: ۸۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی ناقص در کف پارکینگ ها بود و امروز صفر مطلق شد. این اقدام به خودی خود ۲۵ درصد شاخص های منفی کیفی محصولات را کاهش داده و صرفه جویی هزینه ها را امکان پذیر کرده است.

وی با بیان اینکه شناسایی گلوگاه و موانع تولید حائز اهمیت است، افزود: برنامه ما این بود که از ابتدای خرداد سال جاری برای همیشه با تولید خودروی ناقص خداحافظی کنیم و امروز به خط پایان خودروهای کف رسیدیم.

مدیرعامل ایران خودرو بحران قطعات الکترونیک را موجب خوابیدن خطوط تولید ندانست و تصریح کرد: رینگ وسینی فنی از جمله گلوگاه ها بود اما امروز با برنامه ریزی در خصوص شبکه تامین در صدد رفع گلوگاه ها هستیم.

وی ادامه داد: صنعت خودرو صنعت تیراژ محور است و برای سرشکن شدن هزینه ها قیمت باید رقابتی شود و رفع گلوگاه‌ها به صادرات محوری کمک می‌کند.

خطیبی بیان کرد: خروجی گزارشات راجع به کیفیت خودرو در قبل و پس از تحویل نشان دهنده افزایش شدید شاخص های کیفی است. البته ارتقای کیفیت یک مسیر بی پایان است و نیازمند همبستگی و اتحاد است. این دو اتفاق مهم را به صنعت کشور تبریک می گویم.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه افزایش تولید تا تیراژ ۸۵۰ هزار خودروی کامل در حوزه سواری و سنگین در برنامه ها قرار گرفته است، افزود: تولید کامل و فاصله گرفتن از تولید مکانیکی هدف ایران خودرو است.

وی با توجه به دستورات هشت محوری ریاست جمهوری برای صنعت خودرو در اسفند ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: امروز ایران خودرو به تمامی دستورات جامه عمل پوشانده است که رشد ۵۰ درصدی تولید از جمله آنها بوده است.

خطیبی همچنین به افزایش مدت زمان گارانتی به سه سال و تولید خودروی برقی تارا از جمله اقدامات این گروه خودروسازی اشاره کرد و گفت: منتظر هستیم شهرداری و وزارت نیرو نسبت به ایجاد ایستگاه شارژ در سطح شهر اقدام کند.

وی تصریح کرد: در ارتقای کیفیت و تولید مستقیم با ۲۷۹ پروژه معاونت کیفیت توفیقات خوبی داشته ایم. در صادرات توافقات لازم با کشورهای روسیه صورت گرفته است. صادرات تارا و کشنده آتومان به روسیه و تارا و دنا به ونزوئلا از محصولات صادراتی ایران خودرو است.

مدیر عامل ابران خودرو با اشاره به جمعیت ۱۹.۵ میلیون نفری سهامداران ایران خودرو خاطرنشان کرد: قیمت گذاری برای خودروی هایما اصلاح شد و به بورس عرضه شد. پس از کشف قیمت برای هایما اس ۵ شرایط لیزینگ فراهم شد. عرضه در بورس موجب شد هایما اس ۵ و ۷، ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان در بازار کاهش قیمت داشته باشد. امیداست با همکاری وزارت صمت و دولت قیمت ها به سمتی برود که زیان ناشی از تولید و فروش محصولات برچیده شود. ضمن اینکه برنامه برای اجرای تست تصادف و استاندارد ری را در حال انجام است تا در نهایت در ۱۴۰۲ به تولید برسد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار