۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
عملکرد پتروشیمی نوری در تابستان

پتروشیمی نوری در شهریور ماه با فروش ۱۲ هزار میلیارد تومانی درآمدهای فصل تابستلان خود را به ۲۵ هزار میلیارد تومان رساند تا ۳۳ درصد درآمدهای سال مالی گذشته خود را در نیمه سال جاری محقق کند.

ارزش بازار نوری هم اکنون بالغ بر ۷۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و p/e ttm این شرکت با دو واحد کمتر از p/e میانگین صعت پتروشیمی ۵.۲۸ برآورد می‌شود. این شرکت همچنین به دلیل داشتن سهم ۲۱ درصدی  از کل فروش مجموعه خلیج فارس همواره در جایگاه ویژه ای قرار دارد. قرار گیری شرکت در بندر عسلویه موجب شده است به دلیل عمده محصولات صادراتی  این شرکت دسترسی راحت تری به بازار ‌ها داشته باشند.

عملکرد پتروشیمی نوری در تابستان
شاخص نسبت قیمت به سود پتروشیمی نوری

از جمله ویژگی های دیگر پتروشیمی نوری در تولید محصولاتی چون برش سنگین، پارازایلن و رافینیت استفاده از ماده اولیه میعانات گازی است که برخلاف سایر آروماتیک سازان مانند بندر امام که از نفتا استفاده می‌کنند نوری را از  مزیت ویژه‌ای بهره‌مند می‌کند.

دو محصول اصلی این شرکت پارازایلن و گازوئیل است که اولی در تولید فیبرهای پلی استری PET و صنعت نساجی و دومی به عنوان سوخت اتوموبیل  و کشتی استفاده می‌شود.

طرح های توسعه پتروشیمی نوری

پتروشیمی نوری در سال ۹۹ طرح راه‌اندازی واحد ۲۷۰ شیرین سازی برش سنگین را آغاز کرد؛ این واحد با توجه به تکنولوژی به‌روزی که دارا می‌باشد منجر به اجرای طرح  تولید پارافین نرمال در این شرکت خواهد شد. اجرای این طرح منجر به تولید برش سنگین با گوگرد بسیار پایین خواهد شد. این طرح تا پایان فصل بهار ۴۲ درصد پیشرفت داشته که بنا بر پیش‌بینی خود شرکت این واحد در ابتدای سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید. (سرمایه‌گذاری ثابت طرح شیرین سازی برش سنگین ۴۳ میلیون یورو یا ۲۸۳ میلیارد تومان برآورد شده است)

تولید و فروش نوری در نیمسال نخست ۱۴۰۱

پتروشیمی نوری در شهریور ۱۴۰۱ با تولیدبیش از ۴۲۴ هزار تن محصول نسبت به ماه گذشته یعنی مرداد ماه با افزایش ۱۴.۶ درصدی مواجه شده است که از این میزان بنزن و پارازایلن به ترتیب با افزایش بیشترین سهم در رشد تولید نوری شریک بودند.

عملکرد پتروشیمی نوری در تابستان
وضعیت تولید پتروشیم ینوری

فروش دو محصول اصلی نوری که بیشترین وزن را در درآمدهای این شرکت را به خود اختصاص داده‌اند در شهریور ماه  عملکردهای متفاوتی را از خود نشان داد؛ به طوری که برش سنگین  با وجود افزایش ۱میلیون تومانی در نرخ فروش، با افزایش ۲۲۵ درصدی در فروش مواجه شد؛ همچنین پارازایلن نیز با کاهش ۲میلیون تومانی نرخ فروش در هر تن به ۲۶ میلیون تومان رسید و فروش این محصول نیز با افزایش ۵۰درصدی  در ماه جاری مواجه شده است. همچنین درآمدهای ماهانه این شرکت در  شهریور ماه با افزایش ۱۰۵ درصدی درآمد های فصل تابستان نوری را به ۲۵هزار و ۲۸۵میلیارد تومان  برساند؛ تا فروش نوری نسبت به فصل قبل  با ۹درصد رشد مواجه شود.

عملکرد پتروشیمی نوری در تابستان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار