۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
پاتک مدیر واتس‌اپ به تلگرام

مدیر واتس‌اپ می‌گوید: من از تلگرام برای هیچ کار شخصی استفاده نمی‌کنم.

فردای اقتصاد- چند روز قبل پاول دوروف بنیانگذار تلگرام واتس‌اپ را پیام رسان غیر امن خواند و حالا ویل کچکارت مدیر واتس‌اپ در توییتر به تلگرام حمله کرده است. 

مدیر واتس اپ در این توییت نوشته است که تلگرام به طور پیش‌فرض تمام پیام‌هایش تماما رمزنگاری نمی‌شود و در گروه‌های هم اساسا رمزنگاری سرتاسری انجام نمی‌شود و این بدان معناست که تلگرام یک کپی از پیام‌ها را نگاه می‌دارد و این نگران کننده است. 

مدیر واتس‌اپ می‌گوید: من از تلگرام برای هیچ کار شخصی استفاده نمی‌کنم. 

مدیر واتس‌اپ همچنین لینکی از توییت‌های بنیانگذار سیگنال را توییت کرده است که در آن به ضعف‌های تلگرام اشاره شده است. 

موکسی مارلینسپایک در یک رشته توییت نوشته است که تلگرام تمامی لیست تماس، گروه‌ها، فایل‌ها و هر پیامی که شما ارسال کرده یا دریافت کرده‌اید را روی سرورهایش نگاه می‌دارد و اپلیکیشن روی گوشی شما تنها نمایش دهنده آن چیزی است که روی سرورهای تلگرام موجود است. 

بنیانگذار اپلیکیشن سیگنال می‌گوید برای مثال تلگرام را حذف کنید و بعد از نصب دوباره آن روی یک گوشی جدید تمامی تاریخچه گفت و گوها دوباره در گوشی جدید ظاهر می‌شود. یا همچنین تمامی فایل‌های به اشتراک گذاشته دوباره در گوشی جدید در دسترس قرار می‌گیرد. این به خاطر ذخیره این اطلاعات روی سرورهای تلگرام است. 

به گفته بنیانگذار سیگنال تلگرام تنها در چت مخفی (Secret Chat) که در گروه‌ها قابل اجرا نیست از رمزنگاری سرتاسری استفاده می‌کند ضمن اینکه رمزنگاری مورد استفاده تلگرام هم مورد شبهه است. 

هفته گذشته بنیانگذار تلگرام با انتشار پیامی در کانال شخصی خود از آسیب‌پذیری بسیار جدی در واتس‌اپ صحبت کرد و ضمن ناامن خواندن آن از کاربران خواست از آن دوری کنند. 

به گفته دوروف هکرها قادر هستند به اطلاعات موجود در تلفن کاربرانی که از پیام‌رسان واتس‌اپ استفاده می‌کنند دسترسی داشته باشند. به گفته بنیانگذار تلگرام برای در دست گرفتن کنترل تلفن طعمه، تنها ارسال ویدیویی به گوشی کاربر یا برقراری تماس تصویری از طریق پیام رسان مذکور کافی است. 

دوروف گفت : واتس‌اپ قبلا بارها با این مشکل روبه رو شده و این مسئله نشان می‌دهد که در آینده شاهد نقص‌های امنیتی دیگری نیز خواهیم بود. 

مشکل امنیتی مشابهی در سال ۲۰۱۸ کشف شد، سپس یکی دیگر در سال ۲۰۱۹ و موردی دیگر در ۲۰۲۰. در سال ۲۰۱۷ و پیش از آن نیز شاهد چنین مسائلی بودیم.

دوروف می‌گوید که قصد ندارد تا افراد به سمت استفاده از تلگرام سوق دهد؛ چراکه «تلگرام با بیش‌از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال و بیش‌از ۲ میلیون ثبت‌نام روزانه، نیازی به تبلیغ ندارد». او می‌گوید:

می‌توانید از هر اپ پیام‌رسان دلخواه دیگری استفاده کنید، اما از واتساپ دوری کنید. این اپلیکیشن ۱۳ سال است که ابزار نظارتی بوده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار