۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
رئیسی: سیاست خارجی دولت توجه به سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است

رئیس‌جمهور، سیاست خارجی دولت مردمی را توجه به سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عنوان کرد و گفت: همکاری با این سازمان‌ها ظرفیت خوبی است و می‌تواند همگرایی، سیاست همسایگی و چندجانبه گرایی را تقویت کند.

ایرنا: سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه پیش از عزیمت به آستانه قزاقستان برای حضور در ششمین نشست سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اقدامات سازنده و اعتمادساز در آسیا (سیکا) در فرودگاه مهرآباد درباره برنامه و اهداف این سفر گفت: در اجلاس سیکا دیدارهایی با سران برخی کشورها خواهیم داشت البته چون زمان حضورم در آستانه زیاد نیست این دیدارها محدود خواهد بود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امیدوارم این اجلاس، برای همکاری‌های اقتصادی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران موفق باشد.

رئیسی، سیاست خارجی دولت مردمی را توجه به سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عنوان کرد و گفت: همکاری با این سازمان‌ها ظرفیت خوبی است و می‌تواند همگرایی، سیاست همسایگی و چندجانبه گرایی را تقویت کند.

وی تصریح کرد: ما با همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای چون سیکا، می‌توانیم با زیرساخت‌های اقتصادی آسیا ارتباط خوبی برقرار کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما در راستای اجرای سیاست همسایگی، در گام اول اعتماد سیاسی متقابلی را در منطقه و کشورهای همسایه ایجاد کردیم. نقش آفرینی جمهوری اسلامی به عنوان کشور قدرتمند و دارای ظرفیت‌های مختلف، می‌تواند برای سایر کشورهای آسیایی فرصتی باشد. این همکاری می‌تواند صلح، ثبات، امنیت و آرامش را به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها