۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴
 ستاد «بازی و سرگرمی» حوزه علمیه قم درباره ناآرامی‌ها چه بیانیه‌ای داد؟

روزهای گذشته افراد مختلفی از جمله چند چهره نظامی شاخص چون سردار فدوی ، سردار نقدی و چند روحانی مشهور روحانی با انتقاد از فضای باز بازی های کامپیوتری ، خشونت های این بازی ها را بخشی از محرک نوجوانان برای اقدامات خشونت آمیز لقب دادند. انتقاداتی که یک ستاد تخصصی در حوزه علمیه واکنش جالبی به آن نشان داده است.

خبرآنلاین: از چند فرمانده ارشد نظامی کشور تا چند روحانی نامی از نقش بازی ها در خشونت نوجوانان گفتند و آمار بازداشت شدگان حوالی ۱۵ سال اعلام شد . این باور که بازی های کامپیوتری باعث این حجم از خشونت نوجوانان شده اند را حجه الاسلام احمدی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری هم طوری مطرح کرد که حسابی رسانه ای شد. او با اشاره به اینکه دشمن شدیدا روی دهه هشتاد و دهه نودی‌ها سرمایه‌گذاری کرده و بنا دارد این قشر را در مقابل اسلام و احکام و شریعت دین قرار دهد، بیان داشت:« برخی بازی‌های هیجانی رایانه‌ای برای به میدان آوردن نوجوانان در چنین روزی برنامه‌ریزی شده بود.»

آنها خواهان بررسی چند ساحتی اتفاقات اخیر شده اند و البته با پذیرش اینکه بازی ها یک رسانه اثرگذار در شکل دهی شخصیت کودکان و نوجوانان کشور هستند و رهبر انقلاب درباره بازی های کامپیوتری این رهنمون را به دست اندرکاران فرهنگی داشته:«می خواهند بر روی ذهن ملت ما و بر روی رفتار ملت ما، جوان، نوجوان، حتی کودک ما، اثرگذاری کنند. بازی تولید کنید، بازی ترویج کنید، کارهای ابتکاری بکنید، ... اینها چیزهایی است که لازم است.»

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها