۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
بازگشت قیمت دلار به ۳۳ هزار تومان

تنها ده روز پس از رکوردشکنی نرخ ارز در کانال ۳۳ هزار تومان، اسکناس آمریکایی دوباره به کانال تاریخی خود بازگشت.

فردای اقتصاد: قیمت دلار در بازار تهران امروز با رشد ۳۳۰ تومانی به بالای مرز ۳۳ هزار تومان بازگشت. «فردای اقتصاد» جمعه در دلار پشت مرز کانال تاریخی به احتمال بازگشت دلار به کانال تاریخی اشاره کرده بود.

این سومین بار است که دلار وارد کانال ۳۳ هزار تومان می‌شود. بار اول، خرداد پس از صدور قطعنامه شورای حکام و رسیدن دلار به ۳۳ هزار تومان، بانک مرکزی با افزایش عرضه موجب بازگشت سریع دلار به پایین شد.

سپس در هفته دوم مهر دور شدن از توافق برجام بار دیگر نرخ ارز را به این سطح رساند. این بار دلار اتفاقا رکورد شکست و تا سقف جدید ۳۳۵۰۰ تومان پیش رفت. هر چند عرضه بازارساز و همچنین اخباری از پیشرفت‌هایی در مذاکرات تهران و غرب (از جمله آزادی دو زندانی ایرانی-آمریکایی، مذاکرات برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار و همچنین توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) موجب شد دلار پس از چند روز دوباره به زیر مرز مذکور بازگردد.

حالا تنها ده روز بعد دلار دوباره به کانال تاریخی بازگشته است. از آنجایی که انتظار می‌رود کمای مذاکرات برجام طی یک ماه آینده ادامه داشته باشد و در همین مدت، غرب تحریم‌های جدید در حوزه آنچه مسائل حقوق بشری می‌نامند اعمال کند، احتمال تشدید هیجانات در بازار ارز وجود دارد. هر چند مقابل این روند صعودی بازارساز خواهد بود که احتمالا تلاش کند با جلوگیری از رکوردشکنی دوباره نرخ ارز از افزایش هیجانات جلوگیری کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار