۴ مشکل بزرگ کارآفرینان چیست؟

بزرگترین چالش‌های کارآفرینان چه راه حل‌هایی دارند؟
۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
۴ مشکل بزرگ کارآفرینان چیست؟

رایج‌ترین چالش‌هایی که کارآفرینان باید انتظار داشته باشند با آن‌ها روبرو شوند،کدام‌اند و با چه راهکارهایی می‌توان بر آن‌ها غلبه کرد؟

فردای اقتصاد: مسیر موفقیت به عنوان یک کارآفرین می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. مهم نیست چه مسیری را انتخاب می‌کنید، در هر صورت مشکلات همیشه وجود خواهند داشت. وقتی نوبت به انجام کار تجاری می‌رسد، خیلی راحت می‌توان بدبین بود و نسبت به موفقیت تردید داشت. حقیقت این است که کارآفرینی آسان نیست - و برای همه هم مناسب نیست. موفقیت، صرف نظر از اینکه چقدر این جمله کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، کار سخت و عزم راسخ می‌طلبد.

شما همچنین باید چالش‌ها را به عنوان گلوگاه‌های رسیدن به موفقیت تلقی کنید - نه به عنوان نشانه‌های شکست، بلکه به عنوان موانعی که باید بر آنها غلبه کرد. برای اینکه خود را برای هر مشکلی که ممکن است در طول سفر کارآفرینی خود با آن مواجه شوید آماده کنید، در اینجا برخی از رایج‌ترین چالش‌هایی که باید انتظار داشته باشید با آنها روبرو شوید، به همراه نکاتی در مورد نحوه غلبه بر آنها آورده ارایه می‌شود:

۱. نقدینگی ممکن است تمام شود، اما این پایان دنیا نیست.

داشتن پول نقد زیاد ممکن است نشانه خوبی به نظر برسد، اما باید بین داشتن مقدار بیش از حد از روی احتیاط و نداشتن کافی نیز تعادل ایجاد کنید. وقتی پول نقد زیادی دارید، ممکن است فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از دست بدهید که می‌توانست سود شما را افزایش دهد.

۲. شما نمی‌توانید همه را راضی نگه دارید، اما همیشه می‌توانید از مخالفان یاد بگیرید.

درک این نکته مهم است که بی‌تفاوتی افراد نسبت به یک ایده یا شخص خاص طبیعی است. شاید آنها از قبل در مورد شما یا کسب و کار شما نظری داشته باشند که آنها را از تایید کامل باز می‌دارد.

علاوه بر تصورات از پیش تعیین شده، در نظر بگیرید که بی‌علاقگی مخالفان ممکن است ناشی از آشنایی، ناآگاهی و ترس نیز باشد. شما باید دلایل ایجاد این مخالفت‌ها یا بی‌علاقگی‌ها را کشف و راه حل ارائه کنید.

به جای اینکه اجازه دهید مخالفان شما را از پیشرفت بترسانند، روی یافتن این حفره‌ها و پر کردن آنها قبل از حرکت به جلو تمرکز کنید.

۳. مشتریان اینجا نیستند که همیشه بمانند - پس دلایل بیشتری برای ماندن به آنها بدهید.

در دنیای کارآفرینی، راه های زیادی وجود دارد که مشتریان می توانند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارند. آنها می‌توانند منبع بزرگی از دانش باشند، به خصوص اگر به کاری که انجام می‌دهید و نحوه انجام آن علاقه‌مند باشند. به این ترتیب مشتریان می‌توانند منابع ارزشمندی برای شرکت شما باشند.

مشکل اینجاست که این به شما به عنوان یک کارآفرین بستگی دارد که مطمئن شوید انتظارات آنها برآورده می شود و از تجربه خود در کسب و کار شما احساس رضایت می‌کنند. به عنوان یک کارآفرین، داشتن روابط قوی با مشتریان، کلید رقابتی ماندن و رشد کسب و کار شما است.

به مشتریان خود احساس مالکیت بدهید و اهمیت نقشی که در موفقیت شرکت شما ایفا می‌کنند را تصدیق کنید.

۴. مدیریت اعتبارات، دشوار است.

کارآفرینی یک تلاش مخاطره آمیز است و اعتبارات می‌تواند مشکل بزرگی بیافریند. اما اگر بدانید چه کاری انجام می‌دهید مشکل بزرگی نخواهد بود.

استفاده از اعتبارات بسیار شبیه به یک شمشیر دولبه است. از یک طرف، می‌تواند به کارآفرینان کمک کند تا منابع مورد نیاز برای شروع و رشد کسب و کار خود را به دست آورند. از طرف دیگر، وقتی صحبت از سرپا نگه داشتن کسب و کار شما می‌شود، می‌تواند مانعی برای شما باشد.

به عنوان مثال، اگر وام یا خط اعتباری نزد بانک دارید، کسب و کار شما باید هر ماه سود آن وام را پرداخت کند. این بدان معناست که اگر صورت‌حساب‌های خود را به موقع پرداخت نکنید، بانک پول بیشتری از آنچه که قرار است از حساب شما خارج می‌کند - و سپس برای پولی که از حساب شما برداشته است، سود بیشتری از شما دریافت می‌کند. این می‌تواند منجر به مشکلات مالی جدی برای شما و کسب و کارتان شود.

برای غلبه بر مشکلات اعتباری و حفظ  کسب‌وکارتان، باید درک درستی از همه گزینه‌های در دسترس داشته باشید و سپس مطمئن شوید که از آنها استفاده می‌کنید.

در مورد اعتبارات باید باهوش باشید و از همه گزینه‌های در دسترستان آگاهی داشته باشید.

منبع: Entrepreneur

نویسنده: روی دِکِل، مدیرعامل شرکت نرم‌افزار و هوش مصنوعی SetSchedule

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار