۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
مخالفان وزیر پیشنهادی کار چه گفتند؟/ او را دور می‌زنند

دقایقی پیش پس از شروع بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کار و ارائه گزارش از سه کمیسیون اجتماعی، بهداشتی و آموزش، نوبت به مخالفان رسید.

مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تصدی این وزارتخانه و در مخالفت با وی بیان کرد:

*نمایندگان دقت کنید به چه چیزی توجه دارید. آیا تحت لابی، فشار، جوسازی و قبیله‌گرایی رای می‌دهید یا تعهد، تخصص و تحول‌گرایی مدنظر است.

*ایشان در دانشگاه حقوق عمومی خوانده و در پردیس خودگردان دانشگاه بهشتی ادامه تحصیل داده، جست‌وجوی بنده در خصوص مقاله و کتابی از ایشان تقریبا هیچ بوده است. انتخاب چنین وزیری چه پیامی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارد؟

* ما می‌خواهیم سکان وزارتی را به ایشان بدهیم که ۳۰ درصد داروی کشور، ۱۰ درصد نفت و گاز کشور و ۱۲ درصد بازار سرمایه در دست این وزارتخانه است. زمانی که وزیر با اصطلاحات تخصصی آشنا نباشد دورش می‌زنند.

*این وزارتخانه دو بانک دارد آیا وزیر پیشنهادی اصلا با بانکداری آشنایی دارد؟ وزارتخانه در سال گذشته ماه‌ها با یک تصمیم اشتباه برای کشور چالش درست کرد، آیا آقای مرتضوی توانایی تحول‌گرایی را در این وزارتخانه دارد؟ 

*گویا دوستان تصمیم خود را گرفته‌اند اما بنده از باب وظیفه شرعی اینجا سخن گفتم، آقای مرتضوی، اگر مجلس شورای اسلامی به شما اعتماد کرد قبیله‌گرایی نکنید و بدانید اگر قبیله‌گرایی کنید در همین مجلس و از همین تریبون رسوا خواهید شد.

گزینه آخر کابینه احمدی‌نژاد

 سپس نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی گفت:

* در زمان احمدی نژاد آخرین نفری بوده که نامش برای تصدی وزارت کار خط خورده است، گفت: اگر الان مشکلاتی در کشور داریم و تعداد زیادی به کف خیابان می‌آیند درصد زیادی از آن متوجه وزارت کار است.


حضور پیدا نکردن رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد مرتضوی شائبه ایجاد کرده است

نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حضور پیدا نکردن رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به مرتضوی گفت: مجلس یازدهم با همه برنامه‌های دولت سیزدهم همراهی داشته و با تمام قوا از آن حمایت کرده است اما این‌که در جلسه بررسی صلاحیت آقای صولت مرتضوی، رئیس جمهور حضور پیدا نمی‌کند این شایبه را ایجاد کرده که شاید آقای مرتضوی مورد پذیرش جدی رئیس جمهور نباشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شما چه عملکردی در قبال مناطق محروم خواهید داشت؟ اظهار کرد: رئیس جمهور در سفر استانی به استان سیستان و بلوچستان رفت، اما برنامه مشخصی وجود نداشت و حتی خیلی از نمایندگان به واسطه نماینده بودن در جلسات دعوت نشدند. این گلایه از دولت وجود دارد که عملکردش چه تفاوتی با دولت قبل درباره منطقه سیستان و بلوچستان دارد.

در همین زمینه بخوانید: چرا رئیسی برای دفاع از وزیر پیشنهادی کار به مجلس نیامد؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها