۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
چرخش عجیب در واردات خودرو

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: نمی‌توان زمان دقیقی را برای واردات اعلام کرد، اما می‌توان گفت که کارها در حال انجام است.

در حالی شهریورماه امسال سخنگوی وزارت صنعت از زمان ورود خودروهای خارجی در آذرماه امسال پرده برداشت و اعلام کرد که آذرماه باید منتظر دیدن خودروهای وارداتی باشیم، حالا با عقبگردی عجیب، آبی پاکی را به روی دست منتظران ورود خودرو ریخت و اعلام کرد نمی‌توان زمان دقیقی را برای واردات اعلام کرد.

واردات خودرو در اختیار وزارت صمت نیست

امید قالیباف گفت: فرآیند واردات خودرو فقط در اختیار وزارت صمت نیست، بلکه دستگاه‌های زیادی از جمله بانک مرکزی، گمرک، استاندارد و… نیز در این فرآیند نقش دارند بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی را برای واردات اعلام کرد، اما می‌توان گفت که کارها در حال انجام است.

برای واردات خودرو یک میلیارد یورو نیاز است

او همچنین درباره ارز مورد نیاز واردات خودرو عنوان کرد که بانک مرکزی براساس آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو باید یک میلیارد یورو ارز اختصاص دهد و درحال‌حاضر سیاست‌گذار پولی کشور در یک فضای مثبت مشغول برنامه‌ریزی برای تخصیص ارز مورد نیاز واردات خودرو است.

واردات خودرو فقط از چین؟

قالیباف همچنین در مورد اینکه گفته می‌شود فقط قرار است از چین خودرو وارد کشور شود، متذکر شد: آزادسازی واردات خودرو بدون هیچ پیش فرضی و صرفا برای تعادل‌بخشی به بازار تصویب شد. تصویب این قانون و واردات خودرو ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای نداشته و این‌که می‌گویند به دلیل به نتیجه نرسیدن برجام فقط قرار است از چین خودرو وارد کنیم، به هیچ وجه صحت ندارد.

این اظهارات در حالی است که سخنگوی وزارت صمت اواسط شهریورماه امسال در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که بانک مرکزی باید ارز مورد نیاز واردکننده را تامین کند و پس از آن نیز مراحل واردات خودرو انجام و در نهایت نیز خودروی وارداتی باید از گمرکات ترخیص و سپس به‌روش‌های مذکور در آئین‌نامه باید عرضه شود.

به گفته او، اگر تمام شرایط به‌خوبی پیش رود، در آذرماه خودروهای وارداتی وارد بازار می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها