۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
خبر مهم درباره تعویض یارانه نقدی با کوپن الکترونیک

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: اشتباهی که دولت مرتکب آن شده را دیگر نمی‌توان در چنین شرایطی که مردم به دریافت یارانه نقدی عادت کرده‌اند را تغییر دهد.

جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: واریز یارانه نقدی به جای ارائه کالابرگ، برای خرید کالاهای اساسی به مردم که در پی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اتفاق افتاد موجب شده که با گذشت چند ما از این موضوع بسیاری از مردم روی یارانه نقدی حساب باز کنند، افزود: دولت دیگر تمایلی به ارائه کالابرگ ندارد و قطعا این قانون را تا پایان سال اجرا نمی‌کند.

دولت قانون پرداخت کالا برگ به مردم را اجرا نکرد و الان نیز جرئت عملیاتی کردن آن را ندارد

جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره تبعات سیاست حذف ارز ترجیحی و اقدامات دولت برای کاهش فشار به مردم در جریان اجرای این طرح که ماهها از آن می‌گذرد، گفت: طبق قانون قرار بود دولت با حذف ارز ترجیحی به مردم کالا برگ بدهد اما متاسفانه چنین قانونی را اجرا نکرد و به جای آن ماهانه یارانه نقدی مستقیم به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند. واریز پولی که بخش عمده آن صرف خرید کالاهای اساسی نمی‌شود و چون در حساب‌های جاری و کارت افراد قرار دارد این پول در طول ماه خرج هزینه‌های زندگی شده بدون اینکه تاثیر بر بهبود معیشت و رفاه مردم به جای گذارد.

وی با بیان اینکه واریز یارانه نقدی به جای ارائه کالابرگ، برای خرید کالاهای اساسی به مردم که در پی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اتفاق افتاد موجب شده که با گذشت چند ما از این موضوع خیلی‌ها روی یارانه‌ها حساب باز کنند، افزود: دولت دیگر تمایلی به ارائه کالابرگ ندارد و قطعا این قانون را تا پایان سال اجرا نمی‌کند. این اشتباهی است که دولت مرتکب آن شده و دیگر نمی‌تواند در چنین شرایطی که مردم به دریافت یارانه نقدی عادت کرده‌اند چنین رویه‌ای را تغییر دهد.

کسری ۲۰۰ هزار میلیاردی ناشی از پرداخت یارانه‌ها

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: بی‌توجهی دولت به اجرای قانون جبران افزایش قیمت کالاهای اساسی با توزیع کالابرگ پس از حذف ارز ترجیحی موجب شده است تا طی امسال هزینه سنگینی را به خود تحمیل کند آنگونه که تا الان کسری بودجه ۲۰۰ هزارمیلیاردی را به بارآورده است.

وی در پاسخ به این سئوال چرا مجلس نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده و به دولت فشار نیاورده تا همان زمان یعنی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی طرح کالا برگ را جایگزین جبران هزینه گرانی کالاهای اساسی کند، گفت: دولت قرار بود پرداخت یارانه نقدی را برای یک و یا حداقل ۲ ماه ادامه دهد و پس از آن کارت الکترونیکی یا کالابرگ الکترونیکی را جایگزین پرداخت یارانه نقدی به مردم کند اما متاسفانه این کار را نکرد و اکنون نیز اراده‌ای برای این کار ندارد. مجلس نیز چون به درستی می‌داند که مردم طی چند ماه گذشته به دریافت یارانه نقدی عادت کرده‌اند و گویا از این طرح راضی هستند خیلی فشار به دولت وارد نکرده است اما بی‌تردید چنین قضیه‌ای باید در بودجه سال آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها