۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
اخراج غیرمنتظره رییس‌جمهور سابق چین از کنگره+ فیلم

مقام‌های چینی به طور غیر منتظره، رهبر سابق چین را از مراسم کنگره حزب کمونیست بیرون بردند.

انتخاب: مقام‌های چینی به طور غیر منتظره، هو جین‌تائو رهبر سابق چین را از مراسم اختتامیه کنگره حزب کمونیست در پکن خارج کردند. هو جین‌تائو، در سالن بزرگ مردم در کنار شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین نشسته بود که مقامات به او نزدیک شدند و بازوی او را گرفتند و او را از تالار بردند. هو از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ رئیس‌جمهور چین بود. در زمان ریاست‌جمهوری هو، شی جین‌پینگ، رییس جمهور فعلی معاون او بود.

آقای هو در سالن بزرگ مردم در کنار شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین نشسته بود که مقامات به او نزدیک شدند و بازوی او را گرفتند و او را از تالار بردند. آقای هو که مضطرب به نظر می‌رسید، ابتدا مقاومت کرد. خبرنگاران خبرگزاری فرانسه که در محل بودند، صحنه خارج کردن رهبر سابق چین را دیدند. مشخص نیست دلیل این کار در مراسمی که به دقت طراحی شده چه بوده است. در زمان ریاست‌جمهوری هو جین‌تائو، شی جین‌پینگ، معاون او بود. آقای هو از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ رئیس‌جمهوری چین بود. امروز بسیاری از ارجاعات اخیر به هو جین‌تائو از سایت رسانه اجتماعی ویبو چین و سایر پلتفرم‌ها حذف شدند. انتظار می‌رود کنگره حزب کمونیست چین شی جین پینگ را برای سومین دوره، رهبر چین اعلام کند که امر بی‌سابقه‌ای در این کشور است.

چنین کاری موقعیت او را به‌عنوان قدرتمندترین رهبر چین از زمان مائوتسه‌تونگ تثبیت می‌کند. در این مراسم، هو جین تائو در ردیف اول در کنار شی جین پینگ بود که دو مقام به رهبر سابق چین نزدیک شدند. به نظر می‌رسید این دو فرد به او گفتند که باید محل را ترک کند اما به نظر می رسید آقای هو تمایلی به خروج از سالن نداشت. آقای هو به آقای شی، مردی که جایگزین او شد، چیزی گفت و رهبر چین سرش را تکان داد. آقای هو که ۷۹ سال دارد، در موقع خروج دستی بر شانه لی که چیانگ، نخست‌وزیر که دست پرورده و تحت الحمایه او در دوران ریاست‌جمهوری‌اش بود زد و با کمک ماموران از سالن خارج شد. آقای لی قرار است سال بعد بازنشسته شود. در جلسه امروز، نخست‌وزیر چین و سه عضو پولیتبورو، از کمیته مرکزی تازه حزب حذف شدند. امروز آخرین جلسه کنگره حزب برگزار می‌شود و فردا، شی جین پینگ، تیم رهبری جدید خود را معرفی خواهد کرد. حزب کمونیست چین با میلیون‌ها عضو، بزرگترین حزب سیاسی در جهان به شمار می‌رود. این حزب بر بسیاری از جنبه‌های زندگی مردم از جمله مواد درسی مدارس، برنامه های تلویزیون، مسکن و اشتغال و حتی تعداد فرزند، نظارت و نفوذ دارد.
 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha