۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
این خودروی جدید با چه قیمتی وارد بازار می‌شود؟

بنابر اطلاعات موجود، روژیانگ X۵ در چین، ۷۶ هزار تا ۱۲۶ هزار یوآن، معادل ۱۱ تا ۱۸ هزار دلار قیمت دارد. باتوجه به اینکه نسخه‌ی رونمایی شده از تیارا در نمایشگاه خودرو تهران، نزدیک به فول‌آپشن محسوب می‌شود؛ می‌توان قیمت نهایی آن حدود یک میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

تیارا مکث موتور یکی کراس اوورهای چینی جدیدی است در نمایشگاه تهران از سوی مکس موتور رونمایی شد. طی سال های گذشته خودروسازان تمایل زیادی به مونتاژ خودروهای چینی پیدا کرده اند و در چند ماه گذشته نیز خودروهای چینی با برند و نام‌های های محتلف، امکانات و پلتفرم های مشابه وارد بازار ایران شدند که تمامی آنها مجهز پیشرانه های ۱.۵ لیتری توربو هستند.

 تیارا مکث موتور هم از همین قاعده پیروی می‌کند و در اصل محصولی از شرکت بایک رویژیانگ (Baic-Ruixiang) چین است. دومین محصول مونتاژی این شرکت پس ازعرضه پیکاپ چینی کلوت هم در اصل بایک رویژیانگ X۵ است که سال ۲۰۲۱ در چین معرفی شد.

بر اساس اعلام مکث موتور تیارا خودرو کراس اوور است که به دلیل سبک طراحی نسیتا قدمی، فضای داخلی و قوای محرکه آن بیشتر مورد توجه افراد میانسال  و خانواده ها قرار خواهد گرفت. این خودرو مجهز به پیشرانه ۱٫۵ لیتر توربو است که این پیشرانه توان تولید حداکثر قدرت ۱۵۵ اسب بخار را دارد و قدرت این پیشرانه توسط جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو انجام می شود.

ضعف خدمات پس از فروش مکث موتور و نکاتی بسیار مهم درباره آن

با توجه به اینکه بیشتر خودروهای عرضه شده این خودروسازان از یک گروه خودروساز چینی با پلت فروم و پیشرانه مشترک بهره می برند تفاوت قبل ملاحظه ای در برخی از این خودروها دید نمی شود و تنها با طراحی و آپشن های متفاوتی به بازار ایران عرضه می شوند. به همین جهت باید در زمان انتخاب این نوع خودروها باید به این نکته توجه داشت که تمام خودروهای چینی موجود در بازار دارای ضعف تامین قطعات و خدمات پس از فروش هستند و خرید خودرویی که بیشتر در بازار حضور داشته را باید مشتریان اولویت قرار دهند.

 میان‌سالی باشد که یک خودرو جادار و مدرن برای مسافرت‌های خانوادگی نیاز دارند. فقط لازم است مکث موتور روی بازاریابی این محصول جدید خود تمرکز کند و هم‌زمان شبکه خدماتی خود را هم گسترش دهد تا بتواند اعتماد خریداران بیش‌تری را به دست آورد

در سال های گذشته بسیاری از خودروسازان خصوصی مونتاژکار به یک باره خودروهای چینی خودرو را وارد بازار می کردند و با یک اتفاق کوچک کل فعالیت شرکت و خدمات آن متوقف می شد. خریداران باید در نظر داشته باشند که این محصول در زمان ورود به بازار داخل کشور از چه خدمات پس از فروش و تامین قطعاتی بهره مند خواهد بود. آیا با ضعف تامین قطعه و خدمات پس از فروش مواجه می‌شود؟

بر اساس اطلاعات سایت مکس موتور در حال حاضر این شرکت لیست ۱۳ نمایندگی فعال را در برخی از شهر ها اعلام کرده است که یکی از آنها نمایشگاه مرکزی که وظیفه فروش محصولات را برعهده دارد و به جز تعمیرگاه مرکزی این شرکت در تهران دقیقا مشخص نیست نمایندگی‌های دیگر ثبت شده در این لیست وظیفه بازاریابی و فروش بر عهده دارند و یا اگر خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه می دهند، در چه سطحی است.

 این شرکت تنها با ایجاد ۱۲ نمایندگی در برخی از مراکز استانها اکتفا کرده است که این مسئله مالکان محصولات این مونتاز کار چینی را برای دریافت ساده ترین خدمات یا خرید قطعات با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

بهتر بود مکث موتور قبل از معرفی و  بازاریابی این محصول جدید در مرحله اول شبکه خدمات و نمایندگی های خود را گسترش دهد تا بتواند اعتماد خریداران بیش‌تری را به دست آورد.

صرفه نظر از قیمت بالا و غیر منطقی محصولات چینی خودروسازان خصوصی برخی از این خودروسازان با توجه به حضور بلند مدت خود در بازارحداقل توانسته قطعات و شبکه خدمات مناسبی را برای خود فراهم کند و لااقل مشتریان این خودروسازها مشکلات کمتری برای تامین قطعات و دریافت خدمات متحمل می شودند و وضعیت خدمات خودروسازان دولتی نیز اندکی بهتر از این خودروسازان است.

قیمت تیارا و مقایسه با رقبا

بنابر اطلاعات موجود، روژیانگ X۵ در چین، ۷۶ هزار تا ۱۲۶ هزار یوآن، معادل ۱۱ تا ۱۸ هزار دلار قیمت دارد. باتوجه به اینکه نسخه‌ی رونمایی شده از تیارا در نمایشگاه خودرو تهران، نزدیک به فول‌آپشن محسوب می‌شود؛ می‌توان قیمت نهایی آن حدود یک میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

روی کاغذ، چری تیگو ۷ مهم‌ترین رقیب تیارا محسوب می‌شود. تولید کننده این خودرو سابقه‌ی طولانی عرضه در ایران دارد و از نظر خدمات پس از فروش یا گارانتی، اطمینان بازار را کسب کرده است. همچنین خریدار چری تیگو ۷ می‌تواند از شتاب‌گیری بهتر و کیفیت بالاتر برای مواد داخل کابین بهره‌مند شود. از سویی دیگر، تیارا با بدنه‌ی بزرگ‌تر و اتاق جادارتر، برای خوانده های پر جمعیت جذابیت خواهد خواهد داشت.

از نظر ابعاد، تیارا به کلاس بدنه‌ی فونیکس تیگو ۸ پرو نزدیک است؛ اما قطعا همراه با قیمت پایین‌تر عرضه خواهد شد. تیگو ۸ از پیشرانه‌ی قوی‌تر نسبت به تیارا استفاده می‌کند و محصول پرچمدار چری محسوب می‌شود؛ درحالی‌که تیارا نمی‌تواند نماینده‌ی مناسبی در کلاس لوکس چینی باشد.

همچنین رقبای دیگر مکث تیارا در بازار داهلی فیدلیتی پرایم ۷ نفره نیز محسوب می شود و البته کراس اوورهای دیگری مثل FMC C۵، لاماری ایما، KMC K۷ و دیگنیتی پرایم در رده قیمتی تیارا قرار می گیرند.

در همین زمینه بخوانید:
فروش اقساطی خودرو جذاب شاهین + جدول

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها