۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
خبر خوب درباره افزایش حقوق بازنشستگان

مستمری مهرماه بازنشستگان سایر سطوح تأمین‌ اجتماعی با اعمال افزایش ناشی از مصوبه شورای عالی کار پرداخت شد.

 ایرنا -  پرداخت حقوق مهر ماه نزدیک به ۴ میلیون نفر بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی با اضافه شدن حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان به مجموع هزینه ماهانه پرداخت مستمری‌ها نسبت به ماه‌های ابتدایی سال، خاتمه یافت.  این دومین ماه پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی پس از اعمال مصوبه شورای عالی کار در مورد مستمری بازنشستگان سایر سطوح است و طبق اعلام قبلی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت مابه‌التفاوت مستمری ۵ ماهه ابتدای سال جاری این دسته از بازنشستگان نیز از آبان ماه آغاز خواهد شد.

در سال جاری و بعد از تعیین میزان افزایش سالانه حداقل دستمزد کارگران مشمول قانون در شورای عالی کار در روزهای پایانی اسفند ماه سال ۱۴۰۰، فرآیند تدوین پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد میزان و چگونگی افزایش مستمری بازنشستگان و سایر مستمری‌بگیران این سازمان، در اولین روزهای کاری بعد از تعطیلات نوروزی با مشارکت و همکاری اعضای هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران آغاز شد.

آخرین بار مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد که احکام جدید این دسته از بازنشستگان در شهریور ماه صادر و حقوق شهریور ماه آنان براساس افزایش ۳۸ درصد بعلاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان محاسبه و پرداخت خواهد شد.  در نهایت طبق وعده مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، حقوق شهریور ماه بازنشستگان با اعمال افزایش مستمری سایر سطوح پرداخت شد و حالا با آغاز فصل پاییز و در حالی که پرداخت مستمری مهر ماه به عنوان دومین ماه اعمال افزایش موضوع مصوبه شورای عالی کار در حقوق بازنشستگان سایر سطوح نیز در موعد مقرر خاتمه یافته، سازمان تأمین‌اجتماعی در تکاپوی تأمین منابع مورد نیاز برای پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های فروردین تا مرداد ماه مستمری بازنشستگان سایر سطوح است.

با اعمال مصوبه وزرای عضو هیات‌امنای تأمین‌اجتماعی در مورد افزایش مستمری سایر سطوح، ماهانه ۲۶۰۰ میلیارد تومان به هزینه‌های پرداخت مستمری اضافه شده و مجموع مبلغ مستمری ماهانه پرداختی سازمان تأمین‌اجتماعی، به رقمی بالغ بر سی هزار میلیارد تومان رسیده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها