۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
پیش بینی قیمتی بیت کوین در دو سناریو

با توجه به شرایط نامساعد اقتصاد کلان انتظار رشد قوی و جهش قیمتی بیت کوین در کوتاه مدت بسیار دور از ذهن است.

فردای اقتصاد: در روز گذشته قانونگذاران بریتانیا به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار مالی رای مثبت دادند. در پی انتشار این خبر، بیت کوین توانست سد ۲۰ هزار دلار را شکسته و در بالای آن قرار بگیرد. این خبر به معنای یک قدم دیگر نزدیک شدن به پذیرش جهانی رمزارزها است، اتفاقی که در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته و در قیمت بیت کوین تاثیرگذار است. پذیرش رمزارزها در اقتصادهای بزرگی مانند بریتانیا و ایالت متحده راه را برای این سیستم مالی بازتر خواهد کرد.

با این حال، عوامل منفی و تاثیر گذار بر بازار همچنان احتمال افت شدید قیمت بیت کوین را بالا می‌برند. بیت کوین در سال ۲۰۲۲ اغلب در پی انتشار نرخ بهره واکنش منفی داشته است. فدرال رزرو مصمم است تا حصول تورم دو درصدی به افزایش نرخ بهره ادامه دهد. از طرف دیگر وضعیت افزایش نرخ بهره در اروپا نیز ادامه دار است. در هفته پیش رو احتمالا، در حدود ۰.۷۵ درصد افزایش نرخ بهره در اروپا و آمریکا رقم خواهد خورد که می‌تواند سبب افزایش نوسانات در قیمت رمزارزها گردد. به نظر می‌رسد تا زمانی که روند افزایشی نرخ بهره متوقف نشود، نمی‌توان انتظار رشد قوی و شدیدی در قیمت بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال داشت.

از لحاظ تکنیکالی نیز در حال حاضر بیت کوین مقاومت ۲۰ الی ۲۱ هزار دلار را در پیش رو دارد. با توجه به نزدیک بودن اندیکاتور RSI  به ۷۰ واحد و مقاومت این محدوده و همچنین سطح مقاومتی میانگین متحرک ۱۰۰ روزه، احتمال برگشت و کاهش مجدد از این منطقه وجود دارد.

از طرف دیگر ۱۸ هزار دلار نیز حمایت مهمی است که تا کنون به خوبی ازش حمایت شده است، در صورت از دست رفتن آن، احتمال افت قیمت تا ۱۶ و سپس ۱۴ هزار دلار وجود دارد. با توجه به شرایط نامساعد اقتصاد کلان انتظار رشد قوی و جهش قیمتی بیت کوین در کوتاه مدت بسیار دور از ذهن است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار