۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
اجرای مصوبه افزایش حق مسکن کارگران از چه زمانی محاسبه می‌شود؟

علی خدایی گفت: مصوبه حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران باید از فروردین ماه اجرایی شود و کار فرمایان باید مابه التفاوت آن را پرداخت کنند.

باشگاه خبرنگاران: علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به ابلاغیه مصوبه افزایش حق مسکن کارگران گفت: کارگران از ابتدای فروردین ۱۴۰۱، هر ماه ۱۰۰ هزار تومان از کارفرما بابت عدم اجرای ناقص مصوبه حق مسکن کارگران طلب دارند.

خدایی اظهار کرد: سال گذشته مبلغ حق مسکن کارگران ۴۵۰ هزار تومان بود که اسفند ماه سال گذشته توسط شورای عالی کار پیشنهاد ۶۵۰ هزار تومان در کنار دیگر افزایش‌های مزدی پیشنهاد شد بود که در یک رفت و برگشت هیئت دولت ابتداً مبلغ ۵۵۰ هزار تومن تصویب شد و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت این مبلغ به همان مصوبه شورای عالی کار یعنی مبلغ ۶۵۰ هزار تومن تغییر کرد. با توجه به مصوبه شورای عالی کار پرداخت این حق مسکن فارغ از اینکه چه زمانی به تصویب می‌رسد باید از ابتدای فروردین پرداخت می‌شد و در حال حاضر هم این مابه تفاوت باید از ابتدای سال محاسبه و پرداخته شود.

وی بیان کرد: مبلغ اولیه‌ای که تصویب شد ۵۵۰ هزار تومان بود یعنی باید از ابتدای سال کارفرمایان ۵۵۰ هزار تومان را پرداخت می‌کردند و طبق مصوبه جدید ۱۰۰ تومان مابه التفاوت وجود دارد؛ اگر کارفرمایان از ابتدای سال رقم ۵۵۰ هزار تومان را به کارگران پرداخت کرده باشند باید ما به التفاوت آن یعنی ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر ماه پرداخت کنند و اگر از ابتدای سال پرداختی نداشته باشند باید به ازای هر ماه ۶۵۰ هزار تومان را برای هر کارگر در نظر گرفته و با حقوق این ماه به حساب کارگران واریز کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها