۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
گوگل روبیکا را مضر تشخیص داد

پیام رسان روبیکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اقدام گوگل در اعلام هشدار به برخی کاربران روبیکا سیاسی است.

فردای اقتصاد - امروز برخی کاربران از دریافت پیغامی از سوی Google Protect خبر دادند که اپلیکیشن روبیکا را مضر تشخیص می‌داد، روبیکا با انتشار بیانیه‌ی با تایید این پیغام اعلام کرد که اقدام گوگل سیاسی است.

این پیام رسان در بیانیه خود اعلام کرده که این اخطار امنیتی در حالی رخ داده که روبیکا به تازگی آپدیت جدیدی منتشر نکرده است.

روبیکا تعداد کاربران فعال ماهانه خود را ۳۵میلیون عنوان کرده و گفته است : از ایجاد محدودیت به دلایل سیاسی و امنیتی روی پلتفرمهای خارجی حمایت نمی‌کند اما تلاش پلتفرمهای بین‌المللی برای محدود کردن کاربران ایرانی را خلاف ادعای آنها می‌دانیم.

روبیکا گفته است که در حال بررسی شرایط فنی است و پس ازکسب اطلاعات بیشتر جزییات جدیدی از این اتفاق را اطلاع رسانی خواهد کرد. 

در بخشی از پیام نمایش داده شده توسط گوگل آمده است: این برنامه در تلاش است از اطلاعات شخصی شما همچون پیام‌های SMS ، تصاویر، فایل‌های صوتی ضبط شده یا تاریخچه تماس‌های شما جاسوسی کند.

گفتنی است امروز گوگل پلی برای کاربران ایرانی به طور کامل فیلتر شده است. این فروشگاه بزرگ نرم افزار تا قبل از این برای کاربران ایرانی باز می‌شد اما اجازه دانلود نمی‌داد اما از امروز دسترسی به آن به طور کامل مسدود شده است. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار