۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
دولت کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی به مردم می‌دهد

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت گفت: برای ایجاد تقاضا و رونق کسب و کارها دولت می‌خواهد با همکاری بانک‌ها در سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان کارت‌های اعتباری خرید به میزان ۱۰ میلیون تومان به مردم اختصاص دهد که مردم نسبت به خرید کالاها و خدمات اقدام کنند و سپس هزینه کارت را در قالب اقساط پرداخت کنند.

 علیرضا شاه‌میرزایی افزود: اعطای کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی با هدف تقویت کسب و کارها و تقویت تقاضای خانوارها در نظر گرفته شده است. در واقع کارت خرید اعتباری که در همه جای دنیا مرسوم است که مردم اول کالا خرید می‌کنند و در آخر ماه پولش را می‌دهند نیاز فعلی کشور است و در جهت تقویت تقاضای مردم خواهد بود.

اجرای کالابرگ الکترونیک در این ۴ شهر

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد کالابرگ الکترونیک هم با بیان اینکه کارت خرید اعتباری ارتباطی به کالابرگ الکترونیکی ندارد، گفت: کالابرگ الکترونیکی تصمیم کل دولت خواهد بود که با همکاری وزارت صنعت، وزارت رفاه و سایر مجموعه‌ها انجام خواهد شد. کالابرگ الکترونیکی با کارت‌های موجود بانکی دست مردم کار می‌کند و قرار نیست کارت جدیدی صادر شود.

شاه میرزایی افزود: طرح اجرای کالا برگ الکترونیکی در ۴ شهر گرمسار، آبیک‌، دماوند و فیروزکوه به صورت پایلوت اجرا شده و از نظر مجهز بودن سامانه‌های الکترونیکی از خیلی از کشورها جلو هستیم.

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارها

وی به ارائه کالا به مردم از طریق کالابرگ اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار قلم کالا در فروشگاه‌هایی که به سامانه نظارت الکترونیک وصل هستند ارائه می‌شود اما اقلامی که قرار است از طریق کالابرگ الکترونیکی به مردم ارائه شود در ۴۰۰ هزار فروشگاه ارائه خواهد شد.

شاه میرزایی با اشاره به سمانه نظارت الکترونیک، اضافه کرد: درحال‌حاضر ۵۸۰۰ فروشگاه به سامانه‌های الکترونیکی و نظارت متصل شده و ۱۰ هزار فروشگاه دیگر هم در حال اتصال است و تا آخر سال تعداد زیادی از فروشگاه‌ها به سامانه نظارت متصل می‌شوند.

شاه میرزایی همچنین در مورد حمایت از کسب و کارها، اظهار کرد: امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق کسب و کارهای نیمه‌فعال و نیازمند احیا در نظر گرفته شده است که با کمک شبکه بانکی پرداخت می‌شود و بخشی از کسب و کارهای بزرگ می‌توانند زیرمجموعه‌های خود را مورد حمایت قرار دهند درحال‌حاضر برخی از کسب و کارها با ۱۰۰ هزار فروشگاه زیرمجموعه به ارائه خدمات می‌پردازند.

منبع: تسنیم

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها