۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
جزئیات قاچاق سوخت ایران با پرچم پاناما

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه جزییات بیشتری از توقیف بزرگترین محموله قاچاق سوخت کشور را تشریح کرد وگفت: از سوخت‌های قاچاق علیه کشور یمن استفاده می‌شد.

تسنیم: سردار عباس غلامشاهی در خصوص جزییات کشف بزرگترین محموله سوخت قاچاق کشور توسط دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج‌فارس اظهارکرد: دریادلان نیروی دریایی سپاه در راستای رسالت پاسداری و حفاظت و حراست از منابع و منافع و جلوگیری از هدررفت منافع ملی با رصد اطلاعاتی هوشمندانه یک شبکه سازمان‌یافته قاچاق سوخت که در آب‌های ساحلی کشورهای همسایه اقدام به دریافت سوخت از شناورهای سبک می‌کرد شناسایی کردند.

وی افزود: با اقدام عملیاتی این کشتی که فقط یکی از تانکرهای نفتکش قاچاق سوخت است و با پرچم و ثبت کشور پاناماست و ۱۴۴ متر طول دارد و ۲۱ خدمه غیرایرانی داشت، توقیف شد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: این تانکر در آب‌های سرزمینی یکی از کشورهای همسایه سوخت‌گیری کرد که به‌مقصد یکی از کشورهای خارج از خلیج‌فارس در حال انتقال بود که آن کشور نیز این سوخت را علیه مردم مظلوم یمن استفاده می‌کرد.

وی تصریح کرد: این کشتی یکی از کشتی‌های قاچاق سوخت است و با توجه به اینکه در آب‌های سرزمینی کشورهای همسایه سوخت‌گیری می‌کرد و دور از دسترس بود با اقدام عملیاتی به‌هنگام خروج از خلیج‌فارس و تنگه هرمز توقیف شد.

غلامشاهی گفت: نیروی دریایی سپاه تاکنون در راستای جلوگیری از غارت منابع ملی بالغ بر ۱۴ میلیون و ۸۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از انواع شناورهای سبک و سنگین کشف کرده است که تنها همین کشتی حامل بیش از ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق بود که با فرمان سردار تنگسیری و با حکم مقام قضایی توقیف شده و در حال تحقیقات نهایی است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها