۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
نقشه ترکیه برای برق ایران

مدیرعامل توانیر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها توافقات انجام شده، تا پنج ماه آینده برق ایران به ترکیه صادر می‌شود.

آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه درحال‌حاضر به ترکیه صادرات برق نداریم اما آنها خواهان برق ایران هستند و فعلا در مرحله تست و راه‌اندازی پست بک تو بک وان هستیم، افزود: اجرای این طرح پیشرفت خوبی داشته و اگر به بهره‌برداری برسد می‌توانیم صادرات برق به ترکیه را آغاز کنیم. تا کنون نیز ۶۰ تا ۷۰ درصد مرحله آزمایشی را طی کرده است.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر وضعیت صادرات برق مطلوب است، اظهار کرد: مطابق قراردادهای بین‌المللی صادرات انجام می‌شود، منع و مانعی برای صادرات وجود ندارد و به تعهداتمان در این زمینه پایبند هستیم.

کدام کشورها مشتری برق ایران هستند؟

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به میزان صادرات برق گفت: اکنون میزان صادرات برق حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات است و درحال‌حاضر مقاصد صادراتی برق ایران، کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق هستند.

کردی با اشاره به لزوم وجود صادرات در کشور، اظهار کرد: مبادلات برق اهمیت زیادی دارد و با توجه به این‌که ایران کشوری انرژی‌خیز است می‌توانیم از منابع و ظرفیت‌های موجود در این بخش استفاده کنیم، تنها سه ماه در سال دچار محدودیت هستیم، لذا باید سیاست‌های صادراتی را حفظ کنیم و این به نفع کشور است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها