دغدغه‌های مهم بازنشستگان در دوران تورم

اثر ترکیب تورم، دوران پساکرونا با افزایش نرخ بهره بر بازنشستگی
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
دغدغه‌های مهم بازنشستگان در دوران تورم

رسیدن به دوران بازنشستگی با مستمری‌ و پس‌اندازی که به آن اعتماد دارید، حتی در بهترین زمان‌ هم یک فرآیند پراسترس است چه رسد به آنکه با تورمی پیش‌بینی نشده مواجه شوید.

فردای اقتصاد: این روزها، کسانی که به پایان دوران کاری خود نزدیک می‌شوند باید با تورم تاریخی، نوسانات شدید بازار و بقایای همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم کنند.در آمریکا طبق قانون، افراد در دوران کاری خود صاحب سهامی می‌شوند تا در دوران بازنشستگی از مزایای آن بهره‌مند شوند. نشریه سی‌ان‌بی‌سی،از چهار نفر از مشاوران مالی که در سال ۲۰۲۲ فهرست صد شرکت برتر سی‌ان‌بی‌سی، را تهیه کردند، پرسید که از مشتریان قدیمی‌شان چه می‌شنوند و آن‌ها در این رابطه چگونه پاسخ می‌دهند.

افزایش نرخ بهره

افزایش نرخ بهره که در بسیاری کشورها مشاهده می‌شود، نگرانی‌های مربوط به دوران بازنشستگی را افزایش داده است. کایل دبلیو هارلمرت، تحلیلگر مالی خبره با وودلی فارا مستقر در ایندیاناپولیس، که رتبه نخست را در فهرست صد شرکت برتر سی‌ان‌بی‌سی دارد، در این رابطه گفت: «بسیاری از نگرانی‌های امروزی افراد نزدیک به دوران بازنشستگی، مانند گذشته است. «آیا ارزش سهام بازنشستگی‌ام بیشتر خواهد شد؟ آیا می‌توانم سبک زندگی فعلی خود را حفظ کنم؟ اگر من بمیرم، آیا وضعیت همسرم خوب خواهد بود؟» هارلمرت گفت، نگرانی جدید بازنشستگان، تاثیر افزایش نرخ بهره بر مستمری بازنشستگی مردم است. او توضیح داد که ارزش مستمری بازنشستگی تا حدی به نرخ بهره فعلی وابسته است. با افزایش نرخ‌های بهره، برخی از افراد ممکن است شاهد افت ارزش سهام بازنشستگی خود باشند زیرا این فرمول این فرض را دارد که پول آنها می‌تواند سود بیشتری را در سرمایه‌گذاری‌های کم ریسک تا بدون ریسک جذب کند. «مشتریان می‌گویند، «سال گذشته، ارزش کل سهام بازنشستگی من ۱ میلیون دلار بود. امروز ۹۷۷۰۰۰ دلار ارزش دارد. چرا ارزش آن کاهش می یابد؟» هارلمرت گفت. "مردم نگران هستند، "آیا من باید اکنون بازنشسته شوم قبل از اینکه این ارزش بیشتر کاهش یابد؟" او گفت که در ۱۰ سال گذشته، آنها شاهد افزایش ارزش سهام بازنشستگی خود بوده‌اند، زیرا نرخ بهره در پایین‌ترین حد تاریخی باقی مانده است. هارلمرت گفت که این شرکت به مشتریان توضیح داده است که چرا ارزش آن کمی کاهش یافته است و آن‌ها را از همه گزینه‌های خود برای جبران آن آگاه کرده است.

تورم در راس دغدغه‌ها

جی‌سی ابوسعید، رئیس و مدیرعامل شرکت "هالبرت هارگرو" در لانگ بیچ، کالیفرنیا، که رتبه ۸ را در لیست صد شرکت برتر سی‌ان‌بی‌سی دارد، در این رابطه گفت: "تورم در صدر دغدغه‌های مشتریانی است که به بازنشستگی یا مرحله انتقال به آن فکر می‌کنند." پرسش‌های دیگری که این شرکت از این گروه دریافت می‌کند این است که این بازار تا چه حد افت خواهد کرد و چه زمانی بهبود خواهد یافت. مواجهه با ترکیب فعلی افزایش قیمت‌ها و نوسانات بازار می‌تواند به یکباره دشوار باشد، زیرا این موارد به راه حل‌های متضادی نیاز دارند: مردم می‌خواهند پول نقد کافی در اختیار داشته باشند تا از بحران افت ارزش سهام خلاص شوند، اما افزایش عرضه سهام است که معمولاً می‌تواند به کاهش قیمت کمک کند و درد تورم را التیام بخشد.

همه‌گیری باعث شد برخی «در طول عمر خود تجدیدنظر کنند»

مارک آر میرسبرگر، مدیر عامل مشاوران سرمایه‌گذاری دانا در واوکشا، ویسکانسین، گفت: در میان افراد نزدیک به بازنشستگی، "من فکر می‌کنم رایج‌ترین نگرانی همیشه این است که "آیا پول کافی دارم؟" این شرکت در فهرست صد شرکت برتر سی‌ان‌بی‌سی،امسال در رتبه دوم قرار دارد. «آنچه جدید است این است که خطرات و محدودیت‌های کووید باعث شد برخی از بازنشستگان در مورد طول عمر و تمایل خود برای تسریع در خرج کردن و لذت بردن از زندگی تجدید نظر کنند.» او اضافه کرد که این بیماری همه‌گیر "واقعیت مرگ‌ومیر ما را تشدید کرده است" و منجر به این شد که مراجعین مسن‌تر سفرهای گران‌تری داشته باشند و تجربیات یا هزینه‌های خاصی را به آینده دور موکول نکنند. بسیاری از بازنشستگان و نزدیک به بازنشستگان نیز از پیش‌بینی‌های جدید در مورد مدت زمان ماندگاری پس‌انداز و دارایی خود وحشت‌زده می‌شوند. به این دلیل که این فرمول‌ها تورم بالای فعلی را محاسبه می‌کنند و انتظار نیاز طولانی مدت به افزایش هزینه‌ها را دارند. به عنوان مثال، یک قانون در اذهان عمومی شکل گرفته است که در آمریکا هر سال ۴٪ هزینه زندگی افزایش می‌یابد.

منبع: سی ان بی سی

نویسنده: آنی نووا

مترجم: شادی آذری حمیدیان

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    جالب بود. متشکرم.

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار