۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
سهم زنان از کسب وکارهای اینستاگرامی

بر اساس این گزارش ۷۱ درصد کالاهای فروخته روی اینستاگرام کالاهای ایرانی هستند و سهم کسب وکارهای بومی در این پلتفرم ۱۰ درصد است. 

فردای اقتصاد - بر اساس یک آمار بخش عمده کسب و کارهای اینستاگرامی در اختیار زنان بوده است. 

با گذشت نزدیک به ۵۰ روز از فیلترینگ اینستاگرام اظهار نظر مقامات رسمی حاکی از ادامه فیلترینگ این شبکه اجتماعی پرکاربر است. برخی از گزارشها حاکی از خسارت روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان بابت اختلالات و فیلترینگ به فضای کسب و کار است. 

بر اساس آماری که مرکز پژوهشی بتا منتشر کرده از بین ۲ میلیون کسب وکار اینستاگرامی فعال ۶۴ درصد زن و ۳۶ درصد مرد هستند. 

بر اساس این گزارش ۷۱ درصد کالاهای فروخته روی اینستاگرام کالاهای ایرانی هستند و سهم کسب وکارهای بومی در این پلتفرم ۱۰ درصد است. 

همچنین ۸۱ درصد کسب وکارهای اینستاگرامی اساسا فروشگاه ندارند به همین دلیل با فیلترینگ این پلتفرم بخش عمده آنها عملا متضرر شده‌اند. در این میان ۱۹ درصد کسب وکارها هم دارای فروشگاه هستند. 

فروش کیف و کفش با ۴۲ درصد مهمترین محصول فروخته شده در اینستاگرام است و محصولات آرایشی بهداشتی نیز ۲۲ درصد کالاها را دربر می‌گیرند.

وزیر ارتباطات شب گذشته از بسته حمایت از کسب وکارهای آسیب دیده روی اینترنت خبر داد که شامل مشوق‌هایی برای حضور کسب وکارها در پلتفرمهای بومی است. ( این مطلب را بخوانید: طرح وزارت ارتباطات برای افزایش فالوور کسب و کارها ) 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار