۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
یارانه دو ماه با هم واریز می‌شود؟

بر اساس برنامه‌های موجود پیش‌بینی می‌شود که یارانه آبان‌ماه هم بیستم همین ماه به حساب سرپرست خانوارها واریز شود.

برنا: در اردیبهشت ماه امسال با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی حذف شد و یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به ۹ دهک درآمدی جامعه پرداخت شد.

بر اساس برنامه‌های موجود پیش‌بینی می‌شود که یارانه آبان‌ماه هم بیستم همین ماه به حساب سرپرست خانوارها واریز شود.

جاماندگان یارانه پس از ثبت درخواست، اگر مشمول دریافت یارانه باشند، یارانه آبان‌ماه را دریافت می‌کنند. ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند از طریق سایت https://my.gov.ir امکان‌پذیر است. علاوه بر این، متقاضیان بازبینی دهک‌بندی و افرادی که یارانه آنها از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ قطع شده است، همچنان می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

خبر ویژه:‌ چگونه با کارت ملی دلار سهمیه ای بخریم

به گفته سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها هر ماه عده‌ای از جاماندگان یارانه در سامانه my.gov.ir ثبت‌نام می‌کنند و مشمول یارانه جدید می‌شوند. اکنون افرادی که مشمول یارانه نشده‌اند می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند و یارانه جدید را دریافت کنند. سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده که هر ماه درخواست افراد جدید بازبینی می‌شود و چنانچه این افراد جزو دهک اول تا نهم شناخته شوند به جمع یارانه‌بگیران اضافه می‌شوند و معوقات یارانه به حساب آنها واریز می‌شود. اما از میان افرادی که یارانه‌بگیر هستند فردی حذف نمی‌شود.

همه افرادی که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ یارانه دریافت نمی‌کرده‌اند یا به هر دلیلی یارانه آنها قطع شده بود باید به سامانه my.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کند؛ پس از ثبت‌نام آزمون وُسع و دهک‌بندی برای آنها انجام می‌شود و چنانچه دهک یک تا ۹ شناسایی شوند به آنها یارانه نقدی تعلق می‌گیرد، اما افرادی که از اردیبهشت ۱۴۰۱ به آنها یارانه داده نشده باید به سامانه حمایت وزارت رفاه مراجعه و درخواست بازبینی کنند. در شهریورماه امسال ۷۰هزار سرپرست خانواری که قبلا درخواست بازبینی داشتند این ماه به جمع یارانه‌بگیران افزوده شدند.

خبر ویژه: تعداد مشمولین جدید یارانه نقدی اعلام شد

چه کسانی یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌گیرند؟

این افراد اگر دهک یک تا ۳ باشند، رقم یارانه دریافتی آنها ۴۰۰هزار تومان به ازای هر فرد و اگر دهک ۴ تا ۹ باشند رقم ۳۰۰هزار تومان به ازای هر عضو خانوار به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. گفتنی است دولت از اردیبهشت‌ماه به این سو، تاکنون چهار مرحله از یارانه‌های جدید ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است. ضمن آنکه با دستور رئیس‌جمهور، مبالغ یارانه برای معترضان نیز تا زمان روشن شدن وضعیتشان واریز می‌شود.

همچنین بر اساس برنامه‌های موجود این یارانه روز بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و با توجه به این که تغییراتی در برنامه واریز یارانه تاکنون اعلام نشده، پیش‌بینی می‌شود که یارانه آبان‌ماه نیز بیستم همین ماه واریز شود. براساس آخرین وضعیت محاسبه مشمولان یارانه در مردادماه ۱۴۰۱ توسط پایگاه رفاه ایرانیان، از بین حدود ۸۶میلیون نفر جمعیت کل کشور، حدود ۲۵میلیون و ۵۰۰هزار خانوار معادل ۷۷میلیون و ۹۰۰هزار نفر به‌عنوان مشمول به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی شده‌اند(معادل ۸۹٫۹درصد جمعیت کشور).

از این میزان حدود ۸۰۰هزار خانوار مشمول یارانه ۴۰۰هزار تومانی و حدود یک میلیون و ۷۰۰هزار خانوار مشمول یارانه ۳۰۰هزار تومانی هستند. از بین هفت میلیون جامانده که شامل انصرافی‌های قدیم، محذوفین قدیم و افرادی است که به هر دلیلی در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی دریافت نمی‌کردند، تعداد کل ثبت‌نامی‌های جدید (پس از اردیبهشت ۱۴۰۱) حدود دو میلیون و ۷۰۰هزار نفر هستند که حدود یک میلیون و ۶۰۰هزار نفر از این افراد در جمع مشمولان فعلی حاضر هستند.

همچنین از بین محذوفین جدید یارانه در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ حدود چهار میلیون و ۲۰۰هزار نفر اقدام به ثبت اعتراض کردند که در وسع سنجی تیرماه یک میلیون و ۷۰۰هزار نفر در جمع مشمولان تیرماه یارانه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی شدند.

خبر ویژه: ناراحتی بازنشستگان و کارگران با دیدن فیش حقوقی دولتی‌ها

پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی با یارانه نقدی

سرهنگ رسول جلیلیان رییس پلیس فتا البرز اظهار کرد: هرگونه دریافت پیام مبنی بر دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه کلاهبرداری بوده و کاربران هیچ گونه اطلاعاتی از جمله کد ملی یا شماره تماس افراد خانوار را به افراد سودجو ندهند.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک کردن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می کنند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک های آلوده شده درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها اقدام می‌کنند.

وی گفت: سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده برداشت غیر مجاز هرروزه رو به افزایش است.

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

جلیلیان، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 50
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ستم دیده IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    با این همه منابع و معادن و صنایع و درآمد از شمال تا جنوب کمر ما جوان ها از فقرو گرانی و بیکاری شکسته شده روزی هزار بار میمیریم و زنده میشویم خواهشاً چاره ای برای جوانان بیاندیشید
  • وحید IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    پانزدهم مردم نیاز بیستری دارند چرا بیستم
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    خواهشاً همیشه درباره یارانه ی تبلیغات ندارید همه ی مردم میدونند که ماهانه ۳۰۰ تومن یارانه دارن.برای ۳۰۰ تومن هر روز تبلیغ لازم نیست.
  • احمد گلزار IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    دولت اجناس و خدماتش را با مردم دلاری حساب می‌کنه و بابت کار و خدمات مردم ریالی حقوق میده.و این کلاه بزرگیست که دولت سر مردم گذاشته تا زمانی که مردم نتوانند.حقوق خود را دلاری دریافت نکنند.روز به روز فقیرتر خواهند شد.از سال هشتاد و هشت به بعد اگر نرخ تورم و افزایش حقوق را مقایسه کنید .
  • اشک IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    چه فایده ای داره با ۴۰۰ که چیزی نمیشه خرید یک عدد مرغ با یک روعن خدا از مسعولین نگدره من ۴ فرزند دارم با این گرونی خیلی وضعیتم خرابه ی هزار ندارم
  • ناشناس IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    تورم سر سام آور،بعضی هایارانه نمیگیرند،عدالت به هیچ وجه اجرا نشده همه ایرانی هستند وحق همه ایرانی ها برخورداری از یارانه هست،کسانی که فرزندانشان در خارج درس میخونند به خاطر دلار و جو سیاسی متشنج تحت فشار زیادی هستند و دانشجوهای داخلی و دانش آموزان هم آرامش فکری ندارند و افکار مغشوش است .
  • مرضیه IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    سلام کاشکی کاری میکردن که مثل سودسهام عدالت به حساب هرکس جدا گانه واریز کنن این طوری به حساب سرپرست خانوار واریز میشه و به ماداده نمیشه
  • عبدالله IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    بسم الله. ببخشید من نمیدونم چی دارم که یارانه ۳۰۰هزار تومانی بهم میدن.نه ملکی نه خودرو و نه هیچی این دولت از کجا اموال منو تو بانکهای سوئیس پیداکرد که رفتم جز دهک پائینی ها؟ پارامترها را معلوم کنید.الله اکبر ازاین همه دقت.
  • رضاترکمان IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    بسم الله الرحمن اارحیم باسلام بایدیارانه ها زیادشودوفروش سهام عدالت آزادشودتاماقشرکارگربتوانیم زندگی آرام وبدون استرس داشته باشیم
  • بهمن شیرگیر IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    این یارانه را زیاد کنید هرماه مردم بگیرندبه فکر مان باشید
  • سید علی IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    بریزید تو رو خدا کرایه خونم دیر شد خدارو شکر هم پول هست حداقل وسیله هام گوشه خیابون نیست حالا شکم دیگه هرجور باشه یه کاری میکنی ولی خونه رو نمیشه
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    چندماه شددهکبندی رودرست نکردید..حرامتون باشه حقوقی که میگیریدوخرج زن وبچه میکنید...
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    سلام به دلیل تورم وگرانی 100درصدی و افزایش قیمت دلار یارانه ها وحقوق بازنشستگان را بر اساس تورم 10 برابر نمایید تا مطابقت وهم خوانی داشته باشد....
  • جعفر قلی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    حالا با این همه پول چکار کنیم
  • آزاد IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    خواهشا دلار نخرید .گول بازیای این دولت رو نخورید .جیباتونو خالی میکنن و دلار رو میارن پایین . همونطور که با سهام عدالت اینکارو کردن.
  • معصوم IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    بنظرمن ۲۰۰ هزارخانواردیگربجای یارانه ۳۰۰ بایدیارانه ۴۰۰ تومانی بگیرنداین افرادکسانی هستندکه شغل آزاددارندوبیمه ای ندارندکه آینده شان راتامین کندبه عنوان مثال افرادی بااین شرایط هستندکه نفری ۳۰۰ می‌گیرند افرادی هم که شغل خوب مثل معلم یاکارمندهستند آن‌ها هم نفری ۳۰۰ میگیرندپس اصلاعدالت صورت نگرفته وحق
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    یارانه حق بازنشسته چرا پسر ۴۰ ساله هرچی داره با پدر جمع میزنید دو نفر حساب کنید پسر و یارانه ندید چرا یارانه ما دونفر که هرروز دعوا دکتر داریم قطع کردید
  • salar IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    واقعأ آقای رئیسی سنگ تمام گذاشت و ما را شرمنده کرد حالا ما با این همه پول چیکار کنیم کاش راهی برا خرج کردنش پیدا کنیم
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    معوقاتوچرانمیریزن
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    بااین همه تورم وگرانی وافزایش قیمت دلار در ایران یارانه ها بایستی 5برابر گردد چونکه بازنشستگان قدرت وتوان خرید ندارند.......... ووووووووووو
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    بازنشستگان به دلیل تورم وگرانی کالا ها واجناس روزمره توان وقدرت نفس کشیدن ندارند وهمه افسرده وخانه نشین شده اند وتوان حرکت ندارند.....
  • سمیه م IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    ایا واقعا قراره دو برج را باهم بدهند یا این خبر شایعه پرانی هست
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    الان تو آبان هستیم پرفسور
  • صالحی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    خدا خیرتون نده،،یارانه ی مارو که از ریشه قطع کردید
  • اشنا IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    یارانه‌رانفری‌به‌یک‌میلیون‌برسانید‌تامردم‌‌بتوانند‌زندگی‌کنند.
  • NL ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    یارانه ما تقریبا ماهی ۱ دلار و ۲۵ سنت
  • محسن نیکزاد ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    سلام بنده سرپرست خانواده ۴نفره هستم چون گوشی تلفن ندارم با خط پسرم پیام میدم درامد بنده زیر ۵ ملیونه چرا یارانه ما ۳۰۰تومنیه این عادلانه نیس مسعول محترم اجاره خونه و خرجای به این گرونی کفاف زندگیم را نمیدهد بنده شاکی هستم حتی ماشین هم ندارم رسیدگی کنین لطفا
  • رضا بیات GB ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    عالی
  • پرویز متکی IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    این دهک بندی مسولین ما دقیقا همه بیمورد میباشد چون اولین دهک بندی خودم را میبینم چون در این عالم هیچ ندارم حتی نه خونه دارم و نه ماشین ونه حقوق بازنشتگی تنها چیزی که میگیرم از طرف بنیاد شهید که جانباز بیست درصد هستم ماهانه سه میلیون ششصد هزار تومان معیشتی میگیرم چطور میشود مرا دهک دهک دهک هشت زدند
  • مسعود IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    خدا رحمت کند امواتتونو. فقط ما کارگریم گذاشتنمون دهک 6 واقعا حقوق 3 و نیم میلیون تومان باید حداقل دهک 3 یا 4 باشیم.
  • ا پخدا IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    به خدا حق کما حق می کنید یارانه مار و قطع کردید
  • محمد US ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    یارانه خیلی دوست داری ؟ نوش جانت.
  • علیرضا کارگر IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    بسیار عالی و واقعا دست مریزاد میگویم به تیم این روه
  • سلام به رزمنده IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    فروردین ۹۰۰هزارتومان واریزکردندبه حساب یارانه وآنهم مسدودکردندتاامروزوازاردبهشت دیگه یارانه واریزنکردندومنی که حقوق هشت میلیونی دریافت می کنم وبازنشسته هستم عنوان می کننددهک ۱۰هستم هرچقدرهم بنویسی جواب نمیدنلف
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    توروخدا یارانه رو زیادکنید حداقل نفری ۲میلیون باشه بتونیم یکم فقط خوراکی بخریم بخدا اجاره نشین هستم پسرم دستش بایدعمل بشه هزینه ندارم عملش بکنم حقوقی نداریم بیمه نداریم تحت پوشش بهزیستی هستم با ۶۰۰ هزار چی بخرم تا اخرماه425
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    سلام.من والا خداشاهده زیرخط فقرهستم نه حقوقی دارم نه بیمه دارم واجاره نشینم ماهی ۲میلیون کرایه خونه میدم توروخدا بفکر قشرضعیف باشید حداقل یارانه نفری ۳میلیون به افراد نیازمند بدیدازمشکلات ناراحتی اعصاب گرفتم بخدا هیچ کسم ندارم کمکم بکنه
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    به خدا مایه بقالی اجاره ای داریم فروشم زیاد نداریم واسه دوتا یخچال یه یخچال بستنی یکیم ویترینی ۸۰۰ هزار پول برق میاد پول کرایه وبرقو فیشای خونه سه میلیونم دستمونو نمیگیره بیمه هم نداریم دولت به فکر هیچی نیس فقط به فکر خودشونن چه خبر اون همه پول برق به یه بقالی ۹متری
  • GB ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    یعنی این ماه یارانه 2ماه رو باهم واریز میشه
  • محمدصادق شیخ US ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    عالی هستید
  • توحید IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    خدااااااااااا😭😭😭😭😭😭😭
  • فضایل ندایی IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    تو را خدا از گرانی خبر ندارین مگه .ما که شغل کارگر ساختمانی داریم .در ماه یک هفته به زور کار می‌کنیم چطوری برای بچه هامون وسایل بگیریم آخه دل ندارین این بچه ها چه گناهی کردن انسانیت کجا رفته
  • احمدرضا خسروی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    ممنون از راهنمایی شما. با تقدیم احترام معلول از کار افتاده احمد رضا خسروی.

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها