۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
به این کشورها دیگر لازم نیست گمرکی پرداخت کنیم

فاطمی امین گفت: در حال انجام مذاکراتی برای پیمان سازمان همکاری شانگهای و پیمان‌های منطقه‌ای بین ایران و پاکستان هستیم که برای یک سری اقلام تعرفه را صفر کنیم.

تسنیم: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد خوب تجارت خارجی کشور در شش‌ماهه نخست امسال عنوان کرد: نسبت به شش‌ماهه نخست سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشتیم،کارهای زیادی در حال انجام است که یکی از این کارها ایجاد مراکز تجاری در کشورهای دیگر است که این مراکز تجاری خودشان کسب‌وکار هستند و بخش دولتی نیستند و این شرکت‌ها در کشورهای ارمنستان، روسیه، امارات و عمان ایجاد شده‌اند، این شرکت‌ها به بازرگانان ایرانی و صادرکنندگان خدمات بازاریابی، مشاوره و دفتر کار می‌دهند.

تعرفه با این کشورها صفر می‌شود

وی بیان کرد: یکی از کارهای مهم پیمان‌های منطقه‌ای است که ما در این پیمان کشورهای عضو اورآسیا را پیشِ‌رو داریم که تا چند ماه آینده ایران هم به آنها ملحق می‌شود، این کشورها ۱۸۰ میلیون نفر جمعیت دارند و ۸۰۰ میلیارد دلار حجم تجارت آنهاست و کشورهایی که در بازارها رقیب ما هستند در این پیمان‌ها حضور ندارند و تعرفه ما این با کشورها صفر می‌شود و این می‌تواند خیلی کمک کند و جهش ایجاد کند.

فاطمی امین گفت: پیمان سازمان همکاری شانگهای و پیمان‌های منطقه‌ای بین ایران و پاکستان که در حال انجام مذاکراتی هستیم که برای یک سری اقلام تعرفه را صفر کنیم.

وی با اعلام اینکه روند تجاری ایران مثبت و رو به رشد است، تصریح کرد: چندین نمایشگاه در کشور روسیه در زمینه مصالح ساختمانی، مواد غذایی و قطعات خودرو انجام شد و ما هم با ۲۰ روش مختلف در حال رفتن به جلو هستیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها