۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
واکنش مخبر به ادعای وجود گزینه نظامی روی میز آمریکا

محمد مخبر گفت: امروز کشور آماده جهش جدی در همه ابعاد است و در مباحث امنیتی، دیپلماسی و سیاسی به نقطه‌ای از بازدارندگی رسیده‌ایم که هیچ کشوری جرأت رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

ایسنا: معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به رجزخوانی‌های رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: کشور به مرحله‌ای رسیده است که هیچ گزینه نظامی نه روی میز و نه زیر میز دشمن قرار ندارد و قدرت‌های جهانی قادر نیستند هیچ تصمیمی در منطقه اتخاذ کنند جز اینکه نظر جمهوری اسلامی را گرفته باشند.

محمد مخبر افزود: امروز کشور آماده جهش جدی در همه ابعاد است و در مباحث امنیتی، دیپلماسی و سیاسی به نقطه‌ای از بازدارندگی رسیده‌ایم که هیچ کشوری جرأت رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

مخبر خاطرنشان کرد: باوجود پیشرفت‌های همه جانبه علمی و صنعتی و با وجود امکانات طبیعی و خدادادی هنوز به نقطه مطلوبی در زمینه اقتصادی نرسیدیم، اما دولت سیزدهم گام‌های بلندی در سرمایه گذاری‌های جدید برداشته و با دستور رئیس‌جمهوری برای تعریف پروژه‌های جدید و اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی منابع قابل توجهی اختصاص داده شده که تمامی این طرح‌ها در حال آماده‌سازی و یا آغاز عملیات اجرایی است.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به مزیت‌های کشور در بخش ترانزیت تأکید کرد: در سفر به روسیه تمام نخست وزیران کشورهای حاشیه دریای خزر به دنبال انجام مذاکرات و توافقات با جمهوری اسلامی در زمینه ترانزیت و حمل کالا و مسافر بودند.

دو مسیر مهم برای ترانزیت کالا

مخبر ادامه داد: می‌توان با اتصال ۱۷۰ کیلومتر مسیر ریلی به آستارا و ۲۰ کیلومتر به بصره تا کشورهای حوزه اسکاندیناوی و دریای مدیترانه برای حمل کالا و بار و مسافر در منطقه دسترسی‌های لازم و سریع فراهم کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه بهره گیری از امکانات، سرمایه و مدیریت مردم از رسالت‌های جدی مدیران دولت سیزدهم برای پیشرفت و آبادانی کشور است، گفت: دولت باید بستر و زمینه‌های لازم برای حضور و مشارکت مردم را فراهم کند و اگر مردم به میدان پیشرفت کشور بیایند مشکلات کشور در ظرف مدت بسیار کوتاهی قابل حل است.

مخبر تصریح کرد: در فعالیت‌های اقتصادی همواره دو محدودیت مدیریت و منابع وجود دارد که قطعاً حضور مردم می‌تواند این محدودیت‌ها را تبدیل به فرصت و حل مشکلات کند.

وی با تأکید بر اینکه اعتماد مردم به حاکمیت برای حل مشکلات کشور حائز اهمیت اساسی است، خاطرنشان کرد: با همت و عزم بلند تمام ارکان و قوای کشور می‌توانیم به مرحله‌ای از شکوفایی و اقتدار برسیم که دشمن حتی فکر تقابل نظامی و اقتصادی با جمهوری اسلامی را در ذهن نپروراند.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از خدمات دکتر سید صولت مرتضوی در طول خدمت رسانی در معاونت اجرایی رئیس‌جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، گفت: معاونت اجرایی از مسئولیت هایی است که حجم بالایی از مدیریت کارمندان دولت و ارتباط با آحاد مردم در سراسر کشور را به عهده دارد و از ویژگی‌های اصلی پذیرش این مسئولیت تواضع، فعالیت شبانه روزی و پیگیری مستمر مصوبات سفرهای استانی است.

مخبر با اشاره به سفر روز گذشته خود به منطقه محروم بشاگرد، گفت: گام دوم پشت سر گذاشتن محرومیت این منطقه آغاز شده و مصوبات حل مشکلات بشاگرد به گونه‌ای تنظیم و اجرا شده که با اجرایی شدن آنها علاوه بر رفع محرومیت، این منطقه به یک نقطه قابل قبول و برخوردار خواهد رسید.

معاون اول رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه مصوبات سفرهای استانی دولت سیزدهم کاملاً هوشمندانه و با رفع نیازها و تقاضاهای مردم هر منطقه تهیه شده است، گفت: اگر این مصوبات سفرهای استانی به خوبی اجرایی شود چهره کشور از لحاظ رفع محرومیت و پیشرفت و آبادانی کاملاً تغییر خواهد کرد.

پیگیری حل مشکلات فرهنگی، ازدواج و معیشت مردم در دور دوم سفرهای استانی

سید صولت مرتضوی نیز در این مراسم با اشاره به ۳۱ سفر برنامه‌ریزی شده استانی و چندین سفر پروژه‌ای با محوریت رئیس‌جمهوری در دولت سیزدهم تاکنون گفت: توانستیم خدمت رسانی را از پاستور به دورترین نقاط کشور ببریم و ارتباط چهره به چهره رئیس‌جمهوری با مردم همواره بدون تکلف و در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی انجام شد.

وی مسئله شناسی در سفرها و نگاه نافذ رئیس‌جمهوری و دولت را از ویژگی‌های مهم سفرهای استانی دولت سیزدهم برشرد و گفت: در این سفرها تعداد بالایی از مشکلات و مسائل هر استان شناسایی و دستورات لازم برای پیگیری و اجرا به بهترین نحو صادر شده است تا جایی که تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه فعال به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است.

وی همچنین به دستورات و تاکیدات معاون اول رئیس‌جمهوری در پیگیری مصوبات سفرهای استانی اشاره کرد و ادامه داد: در دور دوم سفرهای استانی علاوه بر پیگیری باید به حل مشکلات فرهنگی، ازدواج و معیشت مردم توجه شود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها