۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
موج بزرگ اخراج در صنعت تکنولوژی

بر اساس گزارش کرانچ بیس امسال بالغ بر ۵۰هزارنفر از کارکنان بخش تکنولوژی در آمریکا شغل خود را از دست داده‌اند این میزان اخراج حدود ۱ درصد کل کارکنان بخش تکنولوژی در آمریکا را تشکیل می‌دهد

فردای اقتصاد - زمانی که مارک زاکربرگ در تابستان امسال در یک سخنرانی در این شرکت از احتمال اخراج تعداد زیادی از کارکنان متا (فیسبوک) خبر داد خیلی زود مشخص شد شرکتهای دیگر حوزه تکنولوژی هم به چنین تصمیمی رسیده‌اند. 

در ماه نوامبر شرکت استرایپ (stripe) که یکی از شرکتهای مشهور در زمینه فناوری‌های مالی - فینتک - است اعلام کرد ۱۴ درصد از کارکنانش را اخراج می‌کند. یک روز بعد ایلان ماسک مالک جدید توییتر از اخراج نیمی از کارکنان این پلتفرم اجتماعی خبر داد. 

بر اساس گزارش کرانچ بیس امسال بالغ بر ۵۰هزارنفر از کارکنان بخش تکنولوژی در آمریکا شغل خود را از دست داده‌اند این میزان اخراج حدود ۱ درصد کل کارکنان بخش تکنولوژی در آمریکا را تشکیل می‌دهد اما همین میزان شوک بزرگی به این عرصه وارد کرده است. 

در دوره کرونا شرکتهای تکنولوژی رشد قابل توجهی داشتند به استخدام سریع روی آوردند. شرکت متا به تنهایی شغل‌های خود را در سال ۲۰۲۱ در حدود ۶۰ درصد نسبت به سال قبل از آن توسعه داد. 

حالا زمان بازگشت از قله فراسیده است. پلوتون شرکتی که در زمینه تولید دوچرخه‌های خانگی متصل به اینترنت فعال است نیمی از شغل‌های خود را بعد از افت درآمد حذف کرد. رابین‌هود اپلیکیشن مشهور معامله سهام هم ۳۰ درصد فضای شغلی خود را کاهش داد. 

با این حال تمام گروه‌های شغلی به شکل یکسانی در ریسک اخراج قرار ندارند. شرکت اسنپ ( چت) که یک شبکه اجتماعی محبوب نوجوانان است ۲۰ درصد از کارکنانش را اخراج کرد که عمدتا در بخش سخت‌افزار واقعیت ترکیبی و فروش آگهی کار می‌کردند. 

بیشتر شغل‌های حذف شده در نتفلیکس - پلتفرم اول استریمینگ ویدیو در جهان -  مربوط به بخش مارکتینگ بوده است. در شرکت استرایپ تیغ اخراج به تیم استخدام هم رسید. با این حال شغل‌هایی هم در این شرکتها بوده‌اند که همچنان تقاضا برای آنها همچنان بالاست و از امنیت بالایی برخوردارند مثل تیم‌های مرتبط با دیتا.

بنیانگذار استرایپ در زمان اعلام خبر اخراج کارکنانش گفت : هیچ راه خوبی برای انجام اخراج کارکنان وجود ندارد هرچند همچنان مسیرهای بدتر و بهتر پیش روی مدیران قرار دارد. توضیح درباره دلایل تجاری موضوع، ارایه پیشنها برای کم به آنها برای یافتن شغل‌های دیگر بخشی از آنهاست. در مقابل شرکتهایی هم هستند که اساسا این مدل را انجام نداده‌اند از جمله توییتر که بسیاری از کارکنان بدون هیچ اعلان و کمکی ناگهانی متوجه اخراج خود شده‌اند. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار