۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
راز بقای نیم قرن تورم در ایران

چرا نیم قرن تورم در ایران حل نمی‌شود. این سوالی است که فرهاد نیلی در گفت‌وگو با فردای اقتصاد ریشه‌یابی می‌کند.

فردای اقتصاد: دکتر فرهاد نیلی در گفت‌وگو با فردای اقتصاد ضمن پرداختن به اثر تورم بر نارضایتی‌ها و اعتراضات و ضرورت شنیدن صدای معترضین توسط حکومت، به تشریح سرنوشت قانون بانک مرکزی از زمانی که توسط کارشناسان به شیوه‌ای درست و اصولی طراحی شد تا زمانی که نسخه‌ای فعلی به تصویب رسید پرداخت. وی نسخه فعلی را نسخه‌ای می‌داند که به هیچ عنوان قادر به مهار تورم نیست. 

اقتصاددان حوزه پولی و بانکی، دلیل تبدیل نسخه مقابله با تورم قانون بانک مرکزی که پنج سال پیش توسط کارشناسان طراحی شده بود به نسخه فعلی را این می‌داند که سیاستمدارانی که نسخه جدید را پیجیده‌اند، اساسا دغدغه تورم را ندارند و دغدغه‌های آنان مواردی غیر از دغدغه مردم و در واقع همان تورم است.

فرهاد نیلی در این ویدئو توضیح می‌دهد که چگونه از دل قوانین بانکی ناکارآمد گذشته، تورمی متولد شد که با تحمیل هزینه‌های زیاد بر مردم به یکی از ستون‌های نارضایتی مردم تبدیل شد و همچنین تشریح می‌کند که نسخه مقابله با تورم قانون بانک مرکزی چه ویژگی‌هایی دارد و اینکه چرا کارشناسان بر اینکه قانون فعلی عاملی برای تورم در سال‌های پیش رو خواهد بود اجماع دارند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • سینا IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    گفتگوی خیلی خوبی بود، ممنون از شما و دکتر نیلی عزیز.
  • رضا رستمی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    سپاسگزارم، واقعا مفید بود، بیش باد
  • كامبيز والي نژاد IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    فوق العاده بود. خسته نباشيد، دست مريزاد.
  • پدرام بهمنی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    رازی در کار نیست . مدیران متعهد بدون دانش نتوانستند حتی با نفت بدیهی ترین نیازهای کشور را تامین کنند و تنها آینده فروشی به ثمن بخس انجام شد. مدیریت یک تخصص است و تعهد نوعی تغکر که اگر واقعی بود هرگز سمت هایی که هیچ سررشته ای از آنها نداشتند را قبول نمیکرند .
  • آریایی IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    چه انسان های شریفی و دانشمندی که کنار گذاشته شدند, ممنون از مصاحبه. از همه افرادی که این کامنت میبینند دعوت میکنم این برنامه را تماشا کنند.
  • IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    ابتدا تشکر بابت برنامه، اما دو کمبود اساسی وجود دارد: ۱- مبدا، مقصد و مسیر گفتگو باید طراحی شده و تا اندازه ای جا برای ابتکار عمل و بداهه در نظر گرفته شود. الان بر عکس است. ۲- مجری مرتب کنترل کند که گفتگو در مسیر صحیح حرکت کند. این نیازمند مطالعه کافی پیرامون موضوع و مرور چندباره مصاحبه است.
  • ساحل IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    بسیار بسیار عالی بود.خیلی لذت بردم.متاسفانه در این مملکت و با این سیستم ناکارآمد که به قول آقای نیلی هر وزیر و نماینده مجلسی فقط فکر جیب خودش هست هیچ اتفاق مثبتی نمی افتد و همان داشته هایمان هم در همه زمینه ها روز به روز در حال نابودی است.چون دغدغه پیشرفتی وجود ندارد.
  • ساحل IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    سکوت آقای نیلی درباره آینده بسیار غم انگیز و واضح بود.فقط خیلی دوست داشتم از ایشان درباره دورانی که در دولت قبول مسئولیت داشتند سوال میشد که با این تجربه و دانش بالا چرا دولت قبل هم دچار ارز دستوری 4200 و تورم وحشتناک شد؟ نقش ایشان چه بود؟ و کاش در زمان ایشان اقتصاد سامانی می گرفت.سپاس از برنامتون
  • مسعود IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    درود بر فردای اقتصاد ... درود بر دکتر نیلی دوست داشتنی .... تماشای این مصاحبه رو به تک تک ایرانی ها توصیه میکنم ...
  • صادق اکرامی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    سپاس از رسانه فردای اقتصاد و آقای دکتر نیلی بزرگوار
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    استاد گرانقدر سپاس از توضیحات جامع جنابعالی ، عامیانه بگوییم در روابط اقتصادی همیشه عده ای ذینفع هستند ، و ذینفعان حامی قوانین به سودشان هستند ، قوانین اقتصادی جاری حامی کیست؟ دلالی و دلالان!

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار