۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
دلیل منتشر نشدن کارنامه اولیه برخی داوطلبان کنکور

رئیس سازمان سنجش گفت: اگر متقلب بودن داوطلبان کنکور امسال اعلام شود از یک تا ده سال نمی توانند در کنکور شرکت کنند.

عبدالرسول پورعباس درباره دلایل منتشر نشدن کارنامه برخی داوطلبان کنکوری گفت: دلیل منتشر نشدن کارنامه اولیه برخی داوطلبان به این علت است که متقلب شناخته شده اند.

او افزود: بررسی های فنی انجام می شود، اگر قطعا متقلب بودن آنها اثبات شد از یک تا ده سال بر حسب درجه تخلف از شرکت در کنکور محروم خواهند شد.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: تخلف جرم محسوب نمی شود و تخلف در زمان آزمون سوء سابقه برای متقلبان کنکور حساب نخواهد شد و این موضوع از نظر ما ایراد بوده است.

کارنامه نهایی کنکور هفته اول مهر منتشر می‌شود

حسن مروتی درباره انتخاب رشته گفت: انتخاب رشته کنکور از روز سه شنبه ۱۸ مرداد آغاز شده و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش ادامه داد: داطلبان کنکور باید با خیال راحت تمام دفترچه‌ها را مطالعه کرده و از انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش هم می‌توانند استفاده کنند.

مروتی ادامه داد: برخی مشاوران با دریافت هزینه‌های زیاد قول قبولی داوطلبان را در رشته و دانشگاهشان ذکر می‌کنند که توصیه می‌کنیم متقاضیان جهت انتخاب رشته سمت این افراد نروند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش ادامه داد: علاقه و بازار کار در انتخاب رشته باید مدنظر داطلبان کنکور قرار گیرد. رشته‌های هزینه پرداز و خوابگاه امری است که داوطلبان کنکوری و خانواده آن‌ها باید به مسائل مالی هم توجه داشته باشند.

این استاد دانشگاه درباره اجبار والدین پیرامون انتخاب رشته افزود: داوطلبان در انتخاب رشته به هیچ عنوان زودهنگام تصمیم گیری نکنند و آن‌ها باید علایق و استعدادهای خود را حتما مورد توجه قرار دهند.

مروتی تاکید کرد: داوطلبان در انتخاب رشته حتما از افراد با تجربه کمک بگیرند تا از آینده شغلی آن با خبر شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها