۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
افت دلار به کانال پایین‌تر / پیش بینی قیمت دلار

با ادامه عرضه بازارساز، نرخ ارز از سقف تاریخی عقب‌نشینی کرد و به نیمه کانال ۳۵ هزار تومان برگشت.

فردای اقتصاد: نرخ ارز پس از افت ۷۸۰ تومانی دیروز امروز هم ۵۵۰ تومان دیگر کاهش یافت و به ۳۵۵۵۰ تومان رسید. به این ترتیب، دلار پس از ۴ روز نوسان در کانال ۳۶ هزار تومان، به کانال ۳۵ هزار بازگشت.

با وجود این، قیمت دلار با کارت ملی در دو روز اخیر افت نداشته و حدود ۳۴۵۰۰ تومان باقی مانده است. پس از رکوردشکنی اخیر دلار بانک مرکزی سیاست افزایش عرضه و تسهیل خرید دلار را در پیش گرفت. به نظر می‌رسد افزایش عرضه موجب عقب‌نشینی نرخ ارز شد. همچنین عرضه اوراق سکه بانک مرکزی نیز بخشی از تقاضای بازار را به سمت خود جذب کرده است.

بخوانید: چگونه با کارت ملی دلار سهمیه ای بخریم؟

در سوی دیگر البته نگاه فعالین بازار ارز به سمت نتایج انتخابات میان دوره‌ای آمریکا نیز هست که نکته جالب توجه آن عملکرد ضعیف جمهوری‌خواهان در مناطقی بود که ترامپ در صدد کسب آرا آن‌ها بود. این مسأله نوعی شکست برای ترامپ محسوب می‌شد. با توجه به آنکه چرخش اکثریت سنای آمریکا به سمت جمهوری‌خواهان ممکن است روند احیای برجام را پیچیده کند، فعالان بازار ارز نتایج این انتخابات به دقت زیر ذره‌بین دارند.

تحلیل تکنیکال دلار / ورود نرخ ارز به فاز نزولی

در پیش بینی قیمت دلار به لحاظ تکنیکالی، نرخ دلار به ریال از اوایل سال ۱۴۰۰ در یک کنج صعودی بلند مدت در حال نوسان بود. دلار در چند روز اخیر توانسته بود از مقاومت داینامیک خود حوالی ۳۴۷۰۰ تومان عبور کند. اما موفق نشده بود بالای تراز فیبوناچی ترسیم شده در نمودار تثبیت شود و وارد فاز نزولی شده است.

اولین مقصد و حمایت پیش روی قیمت دلار حوالی ۳۴۸۰۰ تومان است که حمایتی داینامیک و سقف کنج شکسته شده است. باید منتظر ماند و دید که قیمت دلار نسبت به این سطح چه واکنشی از خود نشان خواهد داد.

در صورتی که این سطح نقش حمایتی خود را ایفا کند، افت اخیر را می‌توان تحت عنوان پول‌بک تلقی کرد و می‌توان آماده موج صعودی بعدی دلار شد. اما اگر این سطح حمایتی هم رو به پایین شکسته شود، سنگر بعدی دلار حوالی ۳۴۳۸۰ تومان خواهد بود.

افت دلار به کانال پایین‌تر / پیش بینی قیمت دلار
تحلیل تکنیکال قیمت دلار

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمدعلی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    وقتی درمملکتی که واحد پولش ریال هست وکلیه خرید وفروش وتامین مایحتاج زندگی با رد وبدل کردن ریال حل میشود دلیل نگهداری دلار چیست دولت اجازه خرید وفروش دلار را قدغن کند مگر درموارد خاصی به مانند مسافران خارج از کشور که نیاز به دلار دارند.وتاجرانی هم که درواردات وصادرات هستند با ارز نیمایی داد وستد میکن
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    خیلی خیلی خیلی خیلی لوث شده اید ۵تومن میبرن بالا ۱تومن میندازن میگن خوبه ارزون شد خسته شدیم بخدااااااا بسسسسسسسسه دیگه
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    وقتی دلار و طلا روز به روز گران میشود. مسئولین و رسانهای میلی لال هستند . ولی اگر یک ریال پایین بیاید . مسئولین سری وانمود میکنند . که اوضاع خوب خوب است .
  • حقیقت IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    این چه کاهشیه؟ پدر مردم را در آوردید!

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار