۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
بحران FTX به صرافی‌های رمزارز ایرانی می‌رسد؟

صرافی FTX و مدیرعامل آن سم بنکمن-فراید دچار بحرانی شده‌اند که منجر به سقوط آزاد ارزهای دیجیتال به پایین‌تر از کف یکساله‌اشان شد و در این تک‌شاخ پلاس به واکاوی دلایل پشت این اتفاق پرداخته شد.

فردای اقتصاد - صرافی FTX و مدیرعامل آن سم بنکمن-فراید دچار بحرانی شده‌اند که منجر به سقوط آزاد ارزهای دیجیتال به پایین‌تر از کف یکساله‌اشان شد. این برنامه تک شاخ پلاس به واکاوی دلایل ریزش سنگین رمزارزها پرداخت. امیر حسام ذنوبی، کارشناس بازارهای نوین مالی و رمزارزها به بررسی این موضوع پرداخت.

متهم ردیف اول ریزش بازار رمزارزها، سم بنکمن مدیرعامل صرافی رمزارز FTX یعنی سومین صرافی بزرگ در دنیا بخش گسترده‌ای از ثروت خود را از دست داد. اما قبل از اینکه به تشریح دلایل ریزش سقوط ارزهای دیجیتال بپردازیم باید دلیل اهمیت این صرافی را متوجه شویم.

ذنوبی در خلال این برنامه پیشینه‌ای از سم بنکمن و صرافی FTX را بازگو کرد و در ادامه دلایلی که منجر به متلاشی شدن این صرافی شد را بیان کرد. از جمله این عوامل می‌توان به نقش مشکوک صرافی بایننس اشاره کرد که بدون پشتوانه سیاسی ممکن نیست. چراکه رویکرد بایننس در این موضوع خصمانه بوده است.

موضوع مهم دیگری که در این برنامه به آن اشاره شد، بحث صرافی‌های ایرانی است. به گفته امیرحسام ذنوبی، صرافی‌های رمزارز ایرانی در جریان افت‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال زیان‌های سنگینی را به خود دیده‌اند و سرمایه‌گذاران ایرانی می‌بایست مراقب سرمایه‌های خود که در این صرافی‌های نگهداری می‌شوند باشند، چراکه ممکن است سرنوشت بدتری نسبت به آنها این صرافی‌ها را تهدید کند. البته باید به این نکته توجه داشت که برخی از صرافی‌ها که نامتمرکز هستند و ساختار امنیتی مستحکمی دارند از این قاعده مستثنی هستند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا عباسی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    مهمان برنامتون خیلی مسلط بودن لطفا بیشتر ازشون استفاده کنید در موضوعات کریپتویی

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار