۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
دادستان کل کشور برای این افراد خط و نشان کشید

منتظری گفت: درباره جرایم و جنایاتی که در اغتشاشات اخیر به وقوع پیوسته، به‌طور قطع دستگاه قضایی به وظیفه و تکالیف خود عمل می‌کند

باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری روز یکشنبه با حضور در منزل طلبه شهید آرمان علی‌وردی که در جریان اغتشاشات اخیر در تهران به شهادت رسید با خانواده این شهید مدافع امنیت دیدار و گفت‌وگو کرد.

دادستان کل کشور ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده این شهید اظهارکرد: این مصیبت برای مادر شهید آرمان علی‌وردی خیلی سخت است و در این موقعیت‌ها حضرت زینب (س) برای مادران حقیقتاً یک الگو است. خداوند صبر و تحمل به این خانواده عنایت کند و به ما نیز توفیق دهد تا پاسدار خون این عزیزان باشیم.

وی خطاب به مادر شهید علی‌وردی بیان کرد: شما برای جامعه الگو هستید و مطمئن باشید که خون این عزیزان هدر نمی‌رود هر چند که در این حادثه که یک جوان ۲۱ ساله با وضعیت ناجوانمردانه به شهادت رسیده تلخ است، اما زمانی که حادثه کربلا را در ذهن خودت مجسم کنید می‌بینید که علی اکبرامام حسین (ع) را در کربلا اِرباً اِرباً کردند.

منتظری اضافه کرد: اغتشاشاتی که اخیرا در کشور شاهد بوده‌ایم فرمانش در دست آمریکا و بعضی از کشورهای غربی است که یک عده‌ای را فریب داده‌اند و یک عده‌ای را خریده‌اند تا با پول‌ها و هزینه‌هایی که می‌کنند جامعه و ایران اسلامی را از این مسیر پیشرفتی که دارد بازدارند و رسماً در رسانه‌های خود اعلام می‌کنند که به دنبال تجزیه ایران هستند، متأسفانه عده‌ای هم غافل و فریب‌خورده به میدان آمده‌اند، ولی همانگونه که شاهد هستید دشمن به هدفش نخواهد رسید.

دادستان کل کشور در ادامه اظهارکرد: در حوادث اخیر نزدیک به ۴۰ نفر از نیروهای ارزشمند در حوزه‌های مختلف بسیج، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و مردم عادی توسط این عناصر خود فروخته جانشان را از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: سیاست قطعی و راهبردی دستگاه قضا این است که میان کسانی که به میدان می‌آیند اعتراض و نقد به عملکردی دارند با کسانی که ارتکاب جنایتکارانه و اغتشاش ایجاد می‌کنند کاملاً تفکیک قائل شود.

منتظری گفت: دستگاه قضایی باید در کنار دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به وظایف و تکالیف خود عمل کند و به دلیل اینکه اقداماتش باید حتما در چارچوب قانون و بر اساس موازین عدل و انصاف باشد بنابراین ممکن است رسیدگی به پرونده‌ها از زمانی که وارد دستگاه قضا می‌شود تا زمانی که منتهی به صدور حکم و اجرای حکم می‌شود یک زمان قابل توجهی را به خود اختصاص دهد که این بستگی به نوع پرونده و جرایم دارد.

وی عنوان کرد: به همکاران دستگاه قضا در سراسر کشور تاکید کرده‌ایم که ضمن تسریع در رسیدگی پرونده‌ها دقت لازم را در چارچوب موازین قانون داشته باشند، دستگاه قضا نیز به وظایف و تکالیف خود عمل خواهد کرد، زیرا نمی‌توانیم ناظر جنایت و جنایتکارانی باشیم که دستور از خارج می‌گیرند و در داخل کشور آشوب به پا می‌کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: هرچند که این اغتشاشات چندان گسترده نبود، اما همین مقدار که شاهد آن بودیم برای ما بسیار سنگین بوده، همچنین تحمل این مصیبت‌ها برای مردم نیز بسیار سخت و سنگین است.

وی اظهارکرد: وقتی انسان نگاه می‌کند، یک جوان ۲۱ ساله بدون اینکه کوچکترین خلافی مرتکب شده باشد توسط یک عده افراد جانی به طرز وحشتناک مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، برای دستگاه قضایی قابل اغماض نخواهد بود و قوه قضاییه به وظایف خود در چارچوب قانون عمل خواهد کرد.

منتظری اظهارکرد: دستگاه قضایی در حال پیگیری پرونده اغتشاشاگران اخیر است و به سزای عمل‌شان خواهند رسید.

دادستان کل کشور گفت: کیفرخواست متهمان اغتشاشات در محاکم سراسر کشور در حال تهیه است و حتی دادگاه برخی نیز برگزار شده که ممکن است بخشی از این دادگاه‌ها رسانه‌ای شود.

طلبه شهید آرمان علی‌وردی در اغتشاشات اخیر در شهرک اکباتان تهران توسط اغتشاشگران به شهادت رسید.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها