۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
لغو دستور شاپرک به الزام اینماد برای کسب و کارهای اینترنتی

یک روز بعد از دستور شاپرک به شرکت‌های پرداختیاری برای دریافت نماد الکترونیکی، کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دستور به توقف الزام اخذ اینماد توسط پایانه‌های اینترنتی  را داد. 

فردای اقتصاد -  یک روز بعد از دستور شاپرک به شرکت‌های پرداختیاری برای دریافت نماد الکترونیکی، کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دستور به توقف الزام اخذ اینماد توسط پایانه‌های اینترنتی  را داد. 
شرکت شاپرک دو روز قبل در نامه‌ای به مدیران شرکت‌های پرداخت‌یار اعلام کرده که از ۲۴ آبان، پایانه‌های اینترنتی فاقد نماد یا دارای هویت نامنطبق با مالک نماد طی شش هفته از تاریخ یادشده از سمت این شرکت غیرفعال خواهند شد. این نامه در شرایطی که کسب‌وکارهای حوزه پرداخت به دلیل فیلترینگ و اختلال اینترنت با مشکلات بی‌شماری همراه شده‌اند، موج جدیدی از انتقاد و اعتراض را از سمت فعالان این صنعت به دنبال داشت. 
به دنبال افزایش این اعتراض‌ها نامه‌ای ازسوی رضا باقری اصل جانشین رئیس کمیسیون راهبردی اقتصاد دیجیتال خطاب به مدیرعامل شاپرک منتشر شده که در آن خواستار توقف دستور شاپرک برای غیرفعال شدن پذیرندگان فاقد نماد اعتماد شده است.
در این نامه با اشاره به دستوری اخیر شاپرک به شرکت‌های پرداخت‌یاری در خصوص الزام به اخذ اینماد برای همسان‌سازی اطلاعات پذیرندگان شرکت‌های پرداخت‌یاری، اعلام شده که بررسی موضوع عدم الزام اخذ اینماد برای شروع فرایند کسب‌وکارها در دستوری کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال است. 

لغو دستور شاپرک به الزام اینماد برای کسب و کارهای اینترنتی

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار