۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
این روستاها کتابخوان‌تر هستند

به گفته مدیرکل امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مجموع بررسی‌هایی که صورت گرفته،  ۱۰ روستا به عنوان روستای برگزیده دوستدار کتاب انتخاب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: مدیرکل امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد داد: روستاهای دوست دار کتاب و عشایر دوست دار کتاب طرحی بود که چند سالی می‌شود که در حال اجرا است اتفاقی به واسطه کرونا افتاده که اقبال روستاییان برای اینکه بتوانند کارنامه خودشان را به این جشنواره بفرستند قدری کمتر شده بود متاثر از آن فضا،  حدود ۲۸۵ روستا در قالب کارنامه  اقدامات خودشان در حوزه کتاب را ارسال کردند.

۱۰ روستا به عنوان روستای برگزیده کتاب انتخاب شدند

به گفته مدیرکل امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مجموع بررسی‌هایی که صورت گرفته،  ناظر به این که این طرح‌ها که ویژگی هایش را عرض‌ می‌کنم این کارنامه و طرح‌هایی که به  ما پیشنهاد دادند بتواند خلاقانه باشد و قابل تعمیم به جغرافیاهای دیگری باشد،   زنان خانه دار و کشاورزان را درگیر کند و این که قابلیت این را داشته باشد که روستاهای اطراف هم بتوانند به آن بپیوندند و استفاده کنند با این مولفه‌ها و فاکتورها آمدند و طرح هایشان را دادند از بین این‌ها ۱۰ روستا به عنوان روستای برگزیده انتخاب شده است.

همدان و مازندران در صدر

وی افزود: این ۱۰ روستا در ۷ استان کشور مستقر هستند مازندران با ۲ روستا،  همدان با ۳ روستا،  استان بوشهر،  خوزستان،  کرمان،  فارس و آذربایجان غربی استان‌هایی بودند که روستاهای برگزیده در آن‌ها استقرار داشتند. مرسوم است که اختتامیه ها و برگزیده‌ها در مراسمی با حضور نمایندگان روستاها باشد که اگر بخواهیم در تهران برگزار کنیم تعداد چند نفری به عنوان فعالان فرهنگی دعوت‌ می‌شدند امسال کاری انجام شده که  اختتامیه‌ در یک فضایی به میزبانی مردم روستا برگزار شد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار