۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
چراغ سبز ایران برای آژانس اتمی

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: قطعنامه ای که اکنون پیش نویس کرده اند و مطالب ناصوابی را در آن آورده اند، که خودشان هم‌می دانند هیچ کدامش حقیقت ندارد، از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود است و هیچ ارزشی ندارد.

 ایلنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره اقدام اروپا برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی به شورای حکام عنوان کرد: سیاست فشار حداکثری و اتهام‌پراکنی به جمهوری اسلامی ایران توسط جریان استکباری و صهیونیستی طبیعت آنها است که معتاد به تحریم و سیاست هستند.

وی در ادامه گفت: قطعنامه ای که اکنون پیش نویس کرده اند و مطالب ناصوابی را در آن آورده اند، که خودشان هم‌می دانند هیچ کدامش حقیقت ندارد، از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود است و هیچ ارزشی ندارد.

اسلامی تصریح کرد: مهم این است که جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد برنامه های توسعه ای خود در بخش هسته ای ، برنامه مصوب و مدون و اعلام شده دارد و در همان‌چهارچوب فعالیت های خود را انجام‌ می دهد.   رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طرف مقابل اگر حسن نیت داشت و اگر قرار بود مذاکره را تداوم دهند پیش‌نویس قطعنامه با این ابعاد را ارائه نمی‌کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که قرار است هیئتی از آژانس به ایران سفر کند رایزنی‌ها قرار است در چه خصوصی باشد، گفت: فعلاً سفری از سوی مقام‌های آژانس به ایران در دستور کار نیست موضوعی که حائز اهمیت بوده و وزارت امور خارجه آن را پیگیری می‌کند، بحث تداوم مذاکرات بوده که به اشکال گوناگون در دست اقدام است که تاجایی که به سازمان انرژی اتمی مربوط شده موارد ادعایی و اتهامی را پاسخ می‌دهیم.

خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک خبر داد که آمریکا و سه قدرت اروپایی طرف توافق اتمی ایران قطعنامه پیشنهادی جدیدی را در محکومیت عدم همکاری تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این نهاد سازمان ملل ارائه کردند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها